Sökning: "Susanne Garcia"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Susanne Garcia.

  1. 1. Lyssna! Sex vuxna individers upplevelser av att berätta om de sexuella övergrepp de har utsatts för i sin barndom.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - Socialhögskolan

    Författare :Christina Blossby; Susanne Garcia Lind; [2010]
    Nyckelord :Sexual abuse; disclosure; reactions; communication; cognitive theory; validation; trauma theory; tabu; taboo; phenomenology; Sexuella övergrepp; avslöjande; reaktioner; kommunikation; kognitiv teori; validering; trauma teori; tabu; fenomenologi;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study was to examine six individuals' experiences to talk about the sexual abuse that occurred in their childhood. We interviewed five women and one man, using a phenomenological approach during the work process. LÄS MER

  2. 2. Lyssna! : Sex vuxna individers upplevelser av att berätta om de sexuella övergrepp de har utsatts för i sin barndom.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - Socialhögskolan

    Författare :Christina Blossby; Susanne Garcia Lind; [2010]
    Nyckelord :Sexual abuse; disclosure; reactions; communication; cognitive theory; phenomenology; Sexuella övergrepp; avslöjande; reaktioner; kommunikation; kognitiv teori; fenomenologi;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study was to examine six individuals' experiences to talk about the sexual abuse that occurred in their childhood. We interviewed five women and one man, using a phenomenological approach during the work process. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers uppfattning om sitt talande i och utanför klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Susanne Garcia; Jörgen Persson; [2008]
    Nyckelord :muntlighet; tala; gymnasiet; samtala; språk;

    Sammanfattning : Vi vill genom den genomförda undersökningen få en bild av hur elever ser på muntlighet, dels den som förekommer på lektionstid, dels den som förekommer på fritid. Som blivande lärare vill vi öka vår medvetenhet kring elevers syn på talets funktion och på eleverna som talare. LÄS MER