Sökning: "Susanne Nilsson"
Visar resultat 21 - 25 av 64 uppsatser innehållade orden Susanne Nilsson.
21. Vad innebär hälsa och att vara hälsosam? : En kvalitativ studie om åtta gymnasieelevers uppfattningar om hälsa och att vara hälsosam samt hur media påverkar deras syn på hälsa och att vara hälsosam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Media är idag en stor del av vårt samhälle och har genom den teknologiska utvecklingen fått en stor marknad och har kommit till att bli en stor del av vår vardag. Hur vi påverkas av media och den sociala kontexten sker hela tiden, medvetet och omedvetet på olika sätt. LÄS MER
22. Lärplattan i förskolan. Ett tillfälligt tidsfördriv eller ett möjligt pedagogiskt verktyg? I-PAD in pre-school. A temporary pastime or one possible pedagogical tool
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie var att undersöka när, hur och i vilket syfte pedagogerna och barnen använder sig av lärplattan i sin verksamhet. För att få syn på det ställde vi oss följande frågor. LÄS MER
23. Distriktssköterskans erfarenhet av interventioner riktat mot att förebygga viktnedgång hos personer med Alzheimers sjukdom : En intervjustudie
Magister-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
24. "Barn som kan uppföra sig gör det" : om pedagogers bemötande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra pedagogiska metoder som används i förskolan vid oönskat beteende hos barn. En hermeneutisk ansats har tagits i studien för att komma närmare pedagogerna och deras arbete i förskolan. Studien är kvalitativ och data har samlats in via enkäter med flest slutna frågor. LÄS MER
25. Pedagogers syn på barns lek och deras lekmiljö : Bruk av integrerad lek i verksamheten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Forskning visar att lek är grunden till allt lärande. Det är i lek barn utvecklas och bearbetar sina upplevelser. I lek får de utlopp för sina känslor, positiva som negativa.I vår studie redogörs för lekteorier historiskt och hur forskning ser på barns lek idag. LÄS MER