Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 857 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vinst och hållbarhet i bolagsstyrningen - Förhållandet mellan bolagsledningens handlingsutrymme att agera hållbart och det aktiebolagsrättsliga vinstsyftet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Louise Edelstam; [2024]
    Nyckelord :vinstsyftet; bolagsstyrning; CSR; hållbart företagande; hållbarhet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : De senaste årens intensifierande globalisering och växande klimatkris har lett till en allt hetare diskussion om företagens påverkan på klimatet, vilket har resulterat i att företagen i dagens samhälle förväntas och är skyldiga att ta ett större ansvar för att bedriva långsiktigt hållbara verksamheter utifrån exempelvis CSR eller ESG. Trots detta utgör vinstsyftet i 3 kap. LÄS MER

  2. 2. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER

  3. 3. Weaving relations: Exploring the epistemological interaction between indigenous & traditional ecological knowledge and Eurowestern paradigms in education for sustainable development - an umbrella review

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Alexandra Silvestru; [2023-06-08]
    Nyckelord :Indigenous traditional ecological knowledge ITEK ; education for sustainable development ESD ; education for sustainability EfS ; sustainable development; western epistemology; ontology; epistemic justice; decolonization; transformative paradigm; umbrella review; systematic review;

    Sammanfattning : Aim: This thesis aims to explore the epistemological challenges and opportunities of integrating Indigenous and Traditional Ecological Knowledge (ITEK) in Education for Sustainable Development (ESD) within the context of Euro-Western paradigms. Theory: In considering epistemological interactions between ITEK in ESD, the theoretical framework for this study is a "weave" of the transformative paradigm as the warp; postcolonial, decolonial, and Indigenous research methodologies as the weft; and the transdisciplinary approach as the frame. LÄS MER

  4. 4. Skapandet av ett attraktivt stadsområde i Stockholm : En studie av vilka åtgärder fastighetsägare kan göra i Kista Science City

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Salman Sarwar; Nabeel Rahman; [2023]
    Nyckelord :Attractivity; Safety; Kista; Industry Cluster; Media; Real Estate Owners; Attraktivitet; Trygghet; Kista; Branschkluster; Media; Fastighetsägare;

    Sammanfattning : Kista Science City har länge varit känt som Sveriges Silicon Valley, ett område fyllt med techjättar och ICT-företag, men under den senaste tiden har detta försvunnit. Idag präglas området av en hög vakansgrad med en stor del kontorsfastigheter, vilket tillsammans med en dålig upplevd trygghet har resulterat i begränsad aktivitet på kvällar och helger. LÄS MER

  5. 5. Small but mighty: Learning outcomes and impacts of microplastic focused citizen science

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Rita Hjelm; [2023]
    Nyckelord :sustainability science; community science; non-profit; impact; socio-ecological systems; Social Sciences;

    Sammanfattning : Microplastics are a present and future threat to the sustainability of coastal socio-economic systems. Current solutions and management could be improved by developing citizen science programs to foster community engagement and knowledge generation. However, research is limited on the actual learning outcomes and impacts of citizen science. LÄS MER