Sökning: "Sustainability communication"

Visar resultat 1 - 5 av 536 uppsatser innehållade orden Sustainability communication.

  1. 1. Welcome to the Jungle - A multiple extensive case study on the ‘Green Grey Zone’ of sustainability labelling

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Pauline Ojala; Lea Walbrodt; [2019-07-03]
    Nyckelord :Green Grey Zone; sustainability labelling; brand positioning; fast fashion; slow fashion; market segment; competitive environment; financial space;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning inom dagligvaruhandeln: Hur har konsumenternas ökade intresse för hållbarhet avspeglats i redovisningen hos tre ledande matdistributörer i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Idmark; Johanna Berglundh; [2019-06-25]
    Nyckelord :Sustainability; hållbarhetsredovisning; konsumenter; dagligvaruhandeln; stakeholder perception; communication samt CONI-modellen.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Det allmänna intresset för hållbarhet har ökat under de senaste årenoch det ställs mer krav på företagen från deras intressenter än tidigare. Kraven innebär attföretagen ska redovisa sin påverkan på klimatet och hur de arbetar för att förhindra negativaexternaliteter. LÄS MER

  3. 3. Vi försökte det gick bajs, men vi lovar att bli bättre - En studie om hållbarhetskommunikation och konsumentpåverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Allqvie; Fredrik Elliot; Simon Svanberg; [2019-06-20]
    Nyckelord :Communication; Sustainability; Sustainability communication; Consumer reaction; Fear; Failure; Kommunikation; Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; ; Konsumentreaktion; Rädsla; Misslyckande.;

    Sammanfattning : This report will describe and analyse how companies should communicate about their work with issuesconnected to sustainability in their organisation. Furthermore, also how widely they should talk abouttheir goals and successes but also how they should handle the setbacks and possible fears that comesalong the journey. LÄS MER

  4. 4. Svenska företags klimatkompensering : Avlatsbrev eller ansvarsfullt komplement?

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Jonathan Balsvik; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Klimatkompensering erbjuder individer, organisationer och företag möjligheten att på annat håll reducera koldioxidutsläpp motsvarande det egna klimatfotavtrycket, ett omdiskuterat verktyg med möjligheter och utmaningar. Denna studie har undersökt hur svenska företag som klimatkompenserar förhåller sig till metoden – varför det infördes, vilken roll det har och om det påverkat det generella hållbarhetsarbetet. LÄS MER

  5. 5. Vad händer med hållbarhet i en akut situation? : En kvalitativ intervjustudie på akutmottagningen och akutvårdsavdelningen vid Vrinnevisjukhuset I Norrköping

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring; Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Mathias Björkman; Emma Fridh; [2019]
    Nyckelord :Motivation; Barriers; Enablers; Sweden; Healthcare; Economy; Administration; Communication; Education; Recycling and Disposable items; Barriärer; Möjliggörare; Sverige; Sjukvård; Ekonomi; Administration; kommunikation; utbildning; återvinning och engångsartiklar.;

    Sammanfattning : Sverige är världsledande när det kommer till sjukvård och när det kommer till sopsortering men vad händer när dessa styrkor kombineras? Kan det skilja sig i uppfattningar bland vårdpersonal på ett svenskt sjukhus, samt hur ser uppfattningarna ut avdelningarna emellan. Denna studie syftar till att granska barriärer och möjliggörare för miljöarbetet på akutmottagningen och akutvårdsavdelningen på Vrinnevisjukhuset i Norrköping, med fokus på engångsartiklar. LÄS MER