Sökning: "Sustainable advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Sustainable advertisement.

  1. 1. Sustainablility message appeals and deception in cleaning products : A study on trust of Emotional vs Rational sustainability appeals

    Master-uppsats,

    Författare :Alice Sbrogio; Kristian Shamon; [2023]
    Nyckelord :sustainability; advertisement; laundry detergents; deception; trust; purchase intention; rational appeal; emotional appeal;

    Sammanfattning : In an increasingly environmentally conscious world, the creation of sustainable communication and marketing becomes crucial. Generally, young consumers are environmentally conscious and seek sustainable products while remaining wary of greenwashing and deceptive claims. LÄS MER

  2. 2. Ålder är bara en siffra, eller? : En multimodal diskursanalys om representationen av äldre kvinnor i Lindex och Cellbes reklam

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Johansson; Cajsa Thorsson; [2022]
    Nyckelord :Multimodal discourse analysis; social sustainability; inclusion; ageism; representation; stereotypes; advertising; Lindex; Cellbes; Multimodal diskursanalys; social hållbarhet; inkludering; ålderism; representation; stereotyper; reklam; Lindex; Cellbes;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur äldre kvinnor representeras i Lindex och Cellbes reklam. Äldre får sällan synas i reklam och därmed underrepresenteras en stor del av Sveriges befolkning. Lindex och Cellbes är två svenska modeföretag som strävar efter att vara både socialt hållbara och inkluderande. LÄS MER

  3. 3. Controversial Advertisement and New Investors: Is this a knock-OAT for the sustainable Company Oatly?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beata Edlund; Emma Pärsson; Johanna Gripwall; [2021]
    Nyckelord :brand activism; Oatly; corporate reputation; brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : December 2nd 2016 it was established that Oatly had a new co-owner, China Resources, a partnership that went against not only their own core values but also the values of their oat followers. However, it was not until 2019 the media storm drew in. LÄS MER

  4. 4. Vad är (eko)logiskt? : En multimodal kritisk diskursanalys av hållbarhetens konstruktion

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktor Landén; Emma Ingemann; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability discourse; Tradera; Myrorna; Market communication; Discourse; Critical discourse analysis; Multimodal critical discourse analysis; Ideology; Secondhand market; Thrift shop; Circular market; Hållbarhet; Hållbarhetsdiskurs; Tradera; Myrorna; Marknadskommunikation; Diskurs; Kritisk diskursanalys; Multimodal kritisk diskursanalys; Ideologi; Andrahandsmarknad; Second Hand; Cirkulär marknad;

    Sammanfattning : Hållbarhet är idag ett välanvänt begrepp som förekommer inom flera områden. Vad hållbarhet anses vara må uppfattas som självklart, men hur begreppet och diskursen konstrueras, är inte lika självklart. LÄS MER

  5. 5. En grön gråzon – En visuell analys av hur mejeriföretaget Arla kommunicerar miljöåtaganden genom sin förpackningsdesign

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Alice Svärdhagen; [2020]
    Nyckelord :Arla; netto; noll; klimatavtryck; miljö; mjölk;

    Sammanfattning : The increase in consumers interest in sustainable food have contributed to the higher competition among companies who provide animalistic goods, such as milk. With the increasing number of packaging designs and alternative sustainable foods, the design of packaging has become an important way for companies to communicate their commitment to sustainability and convince consumers to buy their product. LÄS MER