Sökning: "Sustainable behavioral change"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden Sustainable behavioral change.

  1. 1. IMPLICATION FOR THE UNIVERSITY OF GOTHENBURG TO ALIGN WITH THE GOVERNMENT’S TARGET REGARDING CLIMATE NEUTRALITY BY 2045 - Scenarios and Consequences

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Nafiseh Kazemi Ashtiani; [2023-06-21]
    Nyckelord :Climate Neutrality; GHG emissions; higher education institutions HEIs ; Net Zero emission; carbon footprint; carbon capture and storage CCS ;

    Sammanfattning : It is widely acknowledged that one of the most significant global challenges of the 21 st century is climate change. In its Fifth Assessment Report (2014), the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) described the present extent of the problem and the hazards involved, citing greenhouse gas emissions from human activities as the primary contributor to global warming since the mid-20th century. LÄS MER

  2. 2. Designing Behavioral Nudges for Increased Participation in Recycling as a Social Movement

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Raghdah Bankash; [2023]
    Nyckelord :Nudging Strategies; Interaction Design; Plastic Pollution; Behavioral Change; Behavioral Change Technology BCT ; Sustainable Behaviors; Sustainability; Society; Technology;

    Sammanfattning : This thesis project is exploring and investigates the applications of different methods of reward and nudging strategies and their potential effect on motivating and directing people’s behavior to be more engaged in recycling as a social movement within the society of Saudi Arabia. By creating sustainable behaviors, we contribute to the solutions and help minimize the potential damage of plastic pollution. LÄS MER

  3. 3. Samarbete för ökad energieffektivisering i fastighetsbranschen : Drivkrafter, strategier och verktyg för fastighetsägares och hyresgästers samverkan

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Linn Schrewelius; Nora Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Energy efficiency; Collaboration; Digital tools; Real estate; Energieffektivisering; Samarbete; Digitala verktyg; Fastigheter;

    Sammanfattning : Med pågående energikris och föränderliga kontorsbehov efter pandemin är det av största vikt för fastighetsägare att engagera sig i energifrågan för att främja både hållbar utveckling och ekonomiskt ansvar. Studien genomförs för att kartlägga vilka strategier och verktyg som kan påverka samarbetet mellan fastighetsägare och hyresgäster till ökad energieffektivisering. LÄS MER

  4. 4. Investigating the Potential of Circular Economy in Stockholm’s Craft Classes : A Case Study Comparing Secondary Wood to Virgin Wood Using LCA and LCC

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Smolic; Zin Haji; [2023]
    Nyckelord :Life Cycle Assessment; LCA; Life Cycle Costs; LCC; behavioral study; environmental impact assessment; circular economy; reuse; climate neutral cities; wood craft class; land use; water use; global warming potential; Livscykelanalys; LCA; Livscykelkostnadsanalys; LCC; Beteende studie; miljökonsekvensbedömning; cirkulär ekonomi; återanvändning; klimatneutrala städer; träslöjd; markanvändning; vattenanvändning; global uppvärmningspotential.;

    Sammanfattning : This thesis evaluates the environmental, economic, and social impacts of implementing secondary wood from recycling centers into wood crafts in Stockholm schools. The thesis is conducted in a case study setting as a part of the "Climate Neutral Stockholm 2030" sub-project 3. LÄS MER

  5. 5. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER