Sökning: "Suzanne Persson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Suzanne Persson.

  1. 1. Government and Power in Young Adult Dystopias

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Hanna Persson; [2022]
    Nyckelord :literature; young adult literature; YA; dystopian fiction; dystopia; dystopias; dystopian literature; politics; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Dystopian fiction first appeared as a literary genre in the 1870s and has since been known to conduct social criticism of the real world in a futuristic, fictive form. As it has evolved during the 20th century it has grown into a widely researched topic. LÄS MER

  2. 2. New Urban Monuments: Critical Urbanism as Curatorial Practice

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sophia Persson; [2020]
    Nyckelord :Critical Urbanism; Cultural Planning; Designed Living Environments; Gestaltad Livsmiljö; New Genre Public Art; Social Turn; Urban Curatorship; Statens Konstråd;

    Sammanfattning : New Genre Public Art was originally defined by Suzanne Lacy in 1991 as an activist approach to the public; it was a type of public art that was often created outside the institutional structure which brought the artist into direct engagement with the audience, while addressing social and political issues. In 1993, the public art exhibition ’Culture in Action’, curated by Mary Jane Jacob, marked a conceptual shift from static to dynamic public art. LÄS MER

  3. 3. EN GOD MÄNNISKA ÄR EN SÅ’N SOM INTE DRÄNKER HUNDAR” Etisk medvetenhet uttryckt i litteratursamtal – en kvalitativ studie

    Master-uppsats,

    Författare :Anna Nissen; [2018-10-19]
    Nyckelord :etik; litteratursamtal; föreställningsvärldar; svenskundervisning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore if, and how, Swedish students in the ninth grade show ethical awareness as well as a deeper understanding of fictional texts when discussing texts with ethical themes in small groups. It also endeavours to examine whether the students take advantage of their own as well as their classmates’ thoughts to deepen their understanding. LÄS MER

  4. 4. Play Time/Social Time : Ett sätt att främja inkludering i svensk förskola?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Suzanne Aldskogius; Katja Persson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Play Time/Social Time : ett sätt att främja inkludering i svensk förskola?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Suzanne Aldskogius; Katja Persson; [2016]
    Nyckelord :Special education; social interaction; participation; Play Time Social Time; play; Preschool; Specialpedagogik; socialt samspel; delaktighet; Play Time Social Time; lek; förskolan;

    Sammanfattning : Forskning visar att barn i behov av särskilt stöd inte deltar i lek med kamrater i samma utsträckning som sina kamrater och därmed riskerar att missa viktiga delar i sin utveckling såsom samspel och delaktighet. Syftet med denna studie var att undersöka möjligheter och hinder med det evidensbaserade materialet Play Time/social Time som metod för att utveckla sociala färdigheter och samspel i lek hos barn i behov av särskilt stöd och deras kamrater. LÄS MER