Sökning: "Sven Jonsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sven Jonsson.

  1. 1. Styrsystem för utvinning av Solvärme

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Sven Jonsson; Panagiotis Tioukalias; [2018]
    Nyckelord :CAN; Solvärme; Styrsystem; RPi;

    Sammanfattning : Inledning ASV Solar har sett en brist på dagens styrsystem för anläggningar vid utvinning av solvärme. De önskar då ett system som klarar av att styra separata panelsektioner, är skalbart och har ett användarvänligt webbgränssnitt. LÄS MER

  2. 2. Privatleasing : En studie i medias skildring av privatleasing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Mattias Beer; [2017]
    Nyckelord :Privatleasing; kvantitativ innehållsanalys; dagstidningar; Agenda setting;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Medias skildring av privatleasing Författare: Mattias Beer   Handledare: Jonas Jonsson Examinator: Sven Ross Typ av arbete: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms Universitet Tidpunkt: Höstterminen 2016 Antal ord: 11 441 Syfte och frågeställning: Att undersöka hur två svenska dagstidningar valt att skildra privatleasing under en vald period. Detta görs genom att besvara följande frågeställning: På vilket sätt skildrar Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet konceptet privatleasing i sina tidningsartiklar under tidsperioden 1 januari 2015 till och med den 1 oktober 2016? Metod och material: Kvantitativ innehållsanalys på samtliga artiklar publicerade i Dagens Nyheter samt Svenska Dagbladet under perioden 1 januari 2015 till 1 oktober 2016. LÄS MER

  3. 3. Två avböner & en revolt i syndarnas teater : En studie i apologia och kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för retorik

    Författare :Stefan Rämgård Östlund; [2012]
    Nyckelord :ola; lindholm; sven; nylander; plura; jonsson; apologia; avbön; kriskommunikation; ethos; decorum; statusläran; genus judiciale;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Barnekow; Sofia Jonsson; Jessica Knutsson; Karin Wendt; [2003]
    Nyckelord :reklamutformning; kultur; dansk; svensk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER