Sökning: "Sven Ross"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sven Ross.

  1. 1. Privatleasing : En studie i medias skildring av privatleasing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Mattias Beer; [2017]
    Nyckelord :Privatleasing; kvantitativ innehållsanalys; dagstidningar; Agenda setting;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Medias skildring av privatleasing Författare: Mattias Beer   Handledare: Jonas Jonsson Examinator: Sven Ross Typ av arbete: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms Universitet Tidpunkt: Höstterminen 2016 Antal ord: 11 441 Syfte och frågeställning: Att undersöka hur två svenska dagstidningar valt att skildra privatleasing under en vald period. Detta görs genom att besvara följande frågeställning: På vilket sätt skildrar Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet konceptet privatleasing i sina tidningsartiklar under tidsperioden 1 januari 2015 till och med den 1 oktober 2016? Metod och material: Kvantitativ innehållsanalys på samtliga artiklar publicerade i Dagens Nyheter samt Svenska Dagbladet under perioden 1 januari 2015 till 1 oktober 2016. LÄS MER

  2. 2. Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler : En rekommendation för kampanjarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Cecilia Wihlborg; [2013]
    Nyckelord :Kampanj; guerillamarknadsföring; word of mouth; low cost campaigns; sociala medier; Glasbranschföreningen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Cecilia Wihlborg Titel: Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler – En rekommendation för kampanjarbete Kandidatuppsats: M Kand, 15 hp Handledare: Sven Ross Period: Vårterminen 2013 Problem/Bakgrund: Denna uppsats skrivs på uppdrag av bransch- och arbetsgivarorganisationen Glasbranschföreningen (GBF). Organisationen upplever ett behov av strategi, tips och råd för hur de ska arbeta med kampanjer framöver. LÄS MER

  3. 3. Ny teknik, samma behov : En kvalitativ undersökning av två generationers mediebruk i ljuset av den moderna bruks- och belöningsforskningen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Frida Ivansson; [2013]
    Nyckelord :publikforskning; tv-tittande; bruks- och belöningsforskning; uses and gratifications; unga; äldre;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Title (English): New technologies, same needs? A qualitative research of media usage in two generations, in the light of modern uses and gratifications research   Title (original): Ny teknik, samma behov? En kvalitativ undersökning av två generationers mediebruk i ljuset av den moderna bruks- och belöningsforskningen   Language: Swedish   Author: Frida Ivansson   Tutor: Sven Ross   Course: Media and Communication Studies, Bachelor's Thesis.   Period: Spring term 2013   University: Department of Journalism, Media and Communication (JMK) at Stockholm University   Purpose/Aim: The purpose of this paper is to, in the light of todays uses and gratification research, highlight the differences in media use in adolescents and adults. LÄS MER