Sökning: "Svenska klädkedjor"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Svenska klädkedjor.

  1. 1. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jasmine Johansson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Regram; Sociala medier; Marknadsföring; Netnografi; Reaktioner; Innehåll; Tillgänglighet; Ambassadörer; Svenska klädkedjor; Gina Tricot; H M; KappAhl;

    Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation för hållbar utveckling : En studie i hur svenska klädkedjorkommunicerar CSR och vad som påverkar kommunikationens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Therése Jörgensen; Nathalie Martinsson; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Responsibility; CSR; CSR-kommunikation; Konsumentbeteende; Textilindustrin; Intressentteori; Hållbar utveckling; Socialt ansvar;

    Sammanfattning : Textilindustrin som den ser ut idag är ohållbar, den leder till negativ miljöpåverkan och storasociala problem runt om i världen. Det här till följd av ett ohållbart agerande genom helavärdekedjan, från råvara till kund. LÄS MER

  3. 3. Det gröna gapet : varför skiljer sig attityd och beteende åt vid hållbar klädkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Andersson; Karina Putak; [2012]
    Nyckelord :grönt mode; Hållbar utveckling; attityd – beteende gap; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Klädindustrins negativa påverkan på hållbar utveckling har på senare tid blivit allt mer uppmärksammad av konsumenter, media och aktörer i modebranschen. Även om medvetenheten har ökat så har inte konsumtionen av hållbara klädalternativ gjort det till önskad grad. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning : En fin fasad eller klädbranschens väg till legitimitet?

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Cecilia Söderberg; Wafaa Zbib; [2011]
    Nyckelord :Sustainability report; the clothing industry; internal communications; organizational identity; Hållbarhetsredovisning; klädbranschen; kommunikationsstrategi; intern kommunikation; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle väljer många företag inom klädbranschen att presentera en hållbarhetsredovisning, angående företagets arbete för hållbar utveckling. Hållbarhetsredovisningen kan beskrivas som en viktig del av den strategi som används i syfte att profilera organisationen som socialt ansvarstagande. LÄS MER

  5. 5. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Larsson; [2011]
    Nyckelord :corporate responsibility; assessment; social responsibility; environmental responsibility; CSR; apparel; garment;

    Sammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER