Sökning: "Svensson Elin"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden Svensson Elin.

  1. 1. Unga vuxnas erfarenheter av att leva med cancer

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Dunge Elin; Jonna Svensson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter av att rapportera via SBAR : En allmän litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Elin Svensson; Axel Jennersjö; [2023]
    Nyckelord :Erfarenhet; Rapportering; SBAR; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: SBAR är ett strukturerat rapporteringsverktyg som sjuksköterskor använder vid bland annat personalbyten. Då sjuksköterskor har omvårdnadsansvar för patienter, bör kommunikationen mellan sjuksköterskor vara god för att förebygga vårdskada. LÄS MER

  3. 3. Climate calculation at the tender stage for new construction

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elin Nyström; Hanna Svensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Varumärkeskännedom, digital innehållsmarknadsföring på sociala medier eller eWOM : En kvantitativ studie om vilket som har störst påverkan på konsumenters köpbeslut online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ebba Engström; Elin Svensson; [2023]
    Nyckelord :Brand awareness; Electronic word of mouth eWOM ; Content marketing; Social media; Online purchase decisions; Varumärkeskännedom; Elektronisk mun-till-mun eWOM ; Innehållsmarknadsföring; Sociala medier; Köpbeslut online;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to find out which factor of brand awareness, digital content marketing on social media and eWOM, has the greatest impact on a consumer's online purchase decision.  Methodology: A quantitative study that aims to create a basic understanding of which variable of brand awareness, social media content marketing and eWOM has the greatest impact on a consumer's purchase decision. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan träningsberoende, livsstress och träningsrelaterad stress hos triathleter som utför Ironman : - En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Elin Lilliecreutz; Sanna Svensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka relationen mellan träningsberoende, livsstress och träningsrelaterade stressfaktorer i populationen Ironmandeltagare. Utifrån syftet togs tre hypoteser fram; (1) det finns statistiskt signifikanta samband mellan träningsberoende, livsstress och träningsrelaterade stressfaktorer, (2) livsstress och träningsrelaterad stress i samband predicerar träningsberoende, (3) det finns statistiskt signifikanta skillnader i livsstress och träningsrelaterade stressfaktorer mellan ironmandeltagare ́i risk för träningsberoende ́ och ironmandeltagare med ́få eller inga symptom på träningsberoende ́. LÄS MER