Sökning: "Svensson Helt Enkelt"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Svensson Helt Enkelt.
11. Siri Derkert och skisserna till Sverigeväggen
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka Siri Derkerts Sverigeväggen 1967-69, främst genom att studera skisserna till verket. Derkert gjorde väldigt många skisser på familjemedlemmar, vänner och andra närstående och detta blev en kraftkälla som användes mot en pressande omvärld. LÄS MER
12. Framtidens polis : Vilka är polisens frivilliga samarbetspartners?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, PolisutbildningenSammanfattning : I vår kamp att bekämpa brottsligheten är det viktigt att komma ihåg att vi inte är ensamma som poliser. Runt omkring i samhället finns flertalet frivilligorganisationer som entusiastiskt vill delta och hjälpa till. LÄS MER
13. KONTRAKTUALISM OCH KONSTRUKTIVISM Om ursprungspositionens funktion i John Rawls rättviseteori
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Praktisk filosofiSammanfattning : John Rawls rättviseteori har tagit stor plats i den filosofiska argumentationen de senaste trettio åren. Den teori han presenterade i A Theory of Justice 1971, innebar ett brott mot den rådande moralfilosofiska diskussionen som var starkt utilitaristiskt präglad. LÄS MER
14. Spelet i reklambranschen – En studie om obegripligheter i reklam
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens huvudproblem: Genom att studera klassiska modeller och teorier för hur man på bästa sätt marknadsför en produkt eller ett varumärke, skapas en uppfattning om att det är tydlighet som bör prioriteras. Under senare år har emellertid raka motsatsen till detta uppvisats på reklammarknaden. LÄS MER
15. Att skapa uppmärksamhet - En studie om färger och motivs betydelse för mindre kända varumärkens förpackningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Då trenden går mot en minskad annonsering via massmedia samt att köpbeslut allt oftare tas vid hyllan i butiken, har förpackningens betydelse ökat. Förpackningen ses helt enkelt inte längre som ett skyddande hölje som omger en vara under distribution, utan som en möjlig plats för marknadsföring. LÄS MER