Sökning: "Sweden and Generation Y"
Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden Sweden and Generation Y.
1. Ålderns påverkan på ledarskapspreferenser : En granskning av sambandet mellan ålder och ledarskapspreferenser bland HR-anställda i Sverige.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Ledarskapsteori är ett viktigt ämne inom forskning, för att göra det möjligt att optimera prestation och trivsel hos medarbetare i organisationer. Det skapar även möjligheter för ledare att anpassa sig efter sina medarbetare och skapa trivsamma och produktiva arbetsplatser. LÄS MER
2. Användbarhet och användarvänlighet av smarta enheter i den egna bostaden hos unga konsumenter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : This thesis is written within the topic of Internet of Things (IoT) and smart homes among young adults in Sweden. Smart homes are taking up more and more space on the housing market and aim to make consumers' everyday lives easier. LÄS MER
3. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER
4. How young people cope in times of economic uncertainty: A survey study on the determinants of personal saving and consumption intention among young adults
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With the rise of inflation in Sweden, daily economic decisions, including how to earn money, how much and what to save and consume, as well as how to protect against unforeseen expenses, have become even more challenging. Unlike older peers, coping in economic uncertainty will become a first-hand experience for young adults. LÄS MER
5. ¡Bienvenides! La percepción y la actitud del alumnado sueco con respecto al lenguaje inclusivo en el mundo hispanohablante : Un estudio cuantitativo del alumnado sueco en las clases de ELE.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : El propósito de esta investigación es descubrir lo que piensa el alumnado sueco en las clases de ELE (Español como Lengua Extranjera) sobre el lenguaje inclusivo en el mundo hispanohablante. El interés aquí se encuentra en descubrir las percepciones y las actitudes hacia el lenguaje inclusivo en esta área. LÄS MER