Sökning: "Swedish Hockey League SHL"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Swedish Hockey League SHL.

  1. 1. Kommersialism, mer än bara ett fenomen : En studie av kommersialismen inom svenska herrelitföreningar och om den miljö de verkar i, i förhållande till yttre partners.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Ahlbin; Marcus Svensson; [2020]
    Nyckelord :Non-profit hybrid organizations; Marketing of the non-profit sector ; Non-profit association; public limited companies plcs ; Sports public limited companies Sport plcs ; Swedish Hockey League SHL ; Swedish Super League SSL ; Handball League; Allsvenskan; Ideella hybridorganisationer; marknadisering av den ideella sektorn ; ideell förening; aktiebolag AB ; idrottsaktiebolag IdrottsAB ; Svenska Hockeyligan SHL ; Svenska Superligan SSL ; Handbollsligan; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med studien är att undersöka herrelitföreningarnas beroende av yttre partners. Samtidigt lyfta fram elitföreningarnas användning av kommersiell verksamhet och hur det påverkar deras ekonomi. LÄS MER

  2. 2. BOOOM! JAAA! MÅÅÅL! : En kvalitativ studie om hur retoriska strategier används av herrishockeyföreningar på Twitter under matcher och hur det påverkar kommunikationen med fansen och andra.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathias Berglund; [2020]
    Nyckelord :Social media; Twitter; rhetoric; framing; sports; ice hockey; Sociala medier; Twitter; retorik; framing; sport; ishockey;

    Sammanfattning : ”BOOOM!”, ”JAAA”, ”Han gräver in pucken”, ”Hugger på en retur”. Ja, så kan det se ut när du besöker en ishockeyförenings twitterkonto under en match. LÄS MER

  3. 3. “Technology can always crash; pen and paper will always work.” : The Internet of Things in the Swedish Hockey League

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Informatik; Högskolan i Jönköping/IHH, Informatik

    Författare :Pontuz Zachlund; Mathias Kallin; [2019]
    Nyckelord :Internet of Things; IoT Devices; Wearables; SHL; Ice Hockey; Team Performance;

    Sammanfattning : Background: Internet of Things is one of the most important areas of future technology and countless of industries are directing attention towards it. IoT has now started to appear in the sport industry. One sport that has not been investigated to the same extent within the terms of IoT is ice hockey. LÄS MER

  4. 4. Is financial health a determinant of sport success?

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Albin Malmqvist; Marcus Hammarström; [2019]
    Nyckelord :Benchmarking; Financial benchmarking; Financial health; Ice hockey; Sport success; Grey Relational Analysis; Logistic Regression model;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find the relationship between financial health in an ice hockey club and its sport success. The study answers the research question: How can financial health of Swedish ice hockey clubs be able to explain the sport success in the Swedish Hockey League? Based on the research question, the study uses the theory Benchmarking and a more specific benchmarking terminology called Financial benchmarking. LÄS MER

  5. 5. Efterfrågan av svensk ishockey: En explorativ studie av vilka faktorer som påverkar ishockeyfans närvaro på SHL-matcher

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nahom Ogbazion; Tilda Sander; [2018]
    Nyckelord :Sports attendance; Attendance factors; Ice hockey attendance; Swedish ice hockey; Sports marketing;

    Sammanfattning : This thesis investigates Swedish ice hockey fans and which factors that impact their intention to attend ice hockey games in the Swedish Hockey League (SHL). Ten independent variables including sports, economical, entertainment, stadium and social factors were examined in relation to the dependent variable of purchase intention. LÄS MER