Sökning: "Swedish beer market"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Swedish beer market.

  1. 1. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market

    Kandidat-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Sofia Wedin; Rondk Weira Salim; Viktor Karlsen; [2023]
    Nyckelord :Öl; Ölbryggning; Veteöl; Lättöl; Bryggningsprocess;

    Sammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER

  2. 2. Analysing Craft Beer Preferences & Market Segmentation in Västerbotten , Sweden.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :ALI ALALI; [2023]
    Nyckelord :Beer industry; Craft beer; Consumer behaviour; Beer brand preferences; Craft beers in Sweden; Measuring consumer preferences.;

    Sammanfattning : Craft beer popularity has grown in recent years, and Swedish craft breweries are increasing to meet consumer needs. Breweries must understand consumer preferences to effectively align their offers in this changing landscape. LÄS MER

  3. 3. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ellen Bendixen Söderqvist; Linda Andersson; Liv Lasu; [2022]
    Nyckelord :Marketing; social media; beer tourism; wine tourism; Gotland; tourism industry; beverage tourism; alcohol law; wineyard; beer brewery; Marknadsföring; sociala medier; ölturism; vinturism; Gotland; besöksnäring; dryckesturism; alkohollagen; vingård; ölbryggeri;

    Sammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER

  4. 4. Craft brewing and financial expansion – a study of the Swedish market

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Anders Lingensjö; [2021]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; craft beer brewing; small business financing; Sweden;

    Sammanfattning : Craft brewing has seen a remarkable growth, from the first steps in the late 1960s in the USA until today. Breweries in the USA and Western Europe saw a long period of brewery fusions, concentration and closings from after the 2nd world war until roughly late 1990s/early 2000s. LÄS MER

  5. 5. “Probably the best beer in town” : En kvalitativ studie om svenska mikrobryggeriers strategiska kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefin Kling; Bianca Duvnjak; [2021]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; mikrobryggeri; neolokalism; branding; deltagarkultur; deltagarorienterad strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : In the last 20 years the craft brewing industry has expanded significantly in Scandinavia. The trend of microbreweries originates from the US and the U.K where much of the recent research has taken place, leaving a field unexplored from a perspective centralized to the microbrewery industry in Sweden. LÄS MER