Sökning: "Swedish forest marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Swedish forest marketing.
1. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER
2. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER
3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER
4. Clearcut tourism : a framework for a forest regeneration initiative based on sustainable forestry and public participation involvement
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Swedish forestry (and forestry in general) is a long-term investment that should last through generations. Some generations are only putting in the money to take care of it and not seeing much profit. Sometimes there is a point, where an individual landowner decides, it is time to get at least some income by clearcutting the forest. LÄS MER
5. Grönt associeras med skogen : En kvalitativ studie om grön marknadsföring inom skogsindustrin
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Title: Green is associated with the forest – a qualitative study on green marketing within the forest industry Purpose and research questions: The purpose of this study is to create an understanding of how actors within the forest industry work with green marketing and environmental arguments, as well as identifying benefits that green marketing may create and possible challenges associated with it. Research questions: 1. LÄS MER