Sökning: "Swedish pronunciation learning"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish pronunciation learning.
16. Swedish Student Preferences Concerning the use of Native Speaker Norm English in Classroom Teaching
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study is based on a previous study made by Ivor Timmis (2002). It explores how important Swedish students find learning English to be and to what extent Swedish student want to conform to native speaker English now that it has become a global language with a multitude of common variants. LÄS MER
17. Charlie likes sherry and chips, Shirley likes cherries and ships : New sounds in a new language
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This study aims at investigating the suitability of the Contrastive Analysis Hypothesis and the Speech Learning Model in describing young Swedish learners’ L2 phonology difficulties. It also explores what L1 sounds they replace L2 sounds with, and whether spelling has any influence on pronunciation. LÄS MER
18. English as the target language : A literature study on teachers’ and L2 learners’ language use in the upper elementary classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Even though English is a subject where Swedish pupils do well compared to pupils in other countries, research indicates that pupils are not always motivated to learn in the English classroom. Therefore, the aim of this study is to find research relating to the use of the target language in classrooms for pupils at the upper elementary level, particularly language learners in Sweden. LÄS MER
19. The Pronunciation of English by Somali L1 students in Sweden. Testing indications of phonetic transfer through Error Analysis and Contrastive Analysis
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This study was based on a mixed method, being both quantitative and qualitative. Contrastive Analysis and Error Analysis was used to predict and identify errors. Contrastive Analysis was mainly used to create a pronunciation test on typical Swedish and Somali difficulties. LÄS MER
20. Hur lär sig SFI-elever svenskt uttal? : Några SFI-elevers uppfattningar av metoder för att lära svenskt uttal - en intervjuundersökning
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Bakgrunden till denna undersökning är att uttal är en viktig del av språket att behärska, samtidigt som det finns indikationer på att uttalsundervisningen inom Svenska för invandrare (SFI) är eftersatt. Ändå uppnår elever inom SFI ett förståeligt uttal och därför antogs att de använder sig av självstudier i uttal och skulle ha uppfattningar om hur de lärt sig uttal. LÄS MER