Sökning: "Swedish pronunciation learning"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish pronunciation learning.

  1. 16. Swedish Student Preferences Concerning the use of Native Speaker Norm English in Classroom Teaching

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Engelin; [2016]
    Nyckelord :native speaker norm English; Swedish English; English learning; attitudes; variants;

    Sammanfattning : This study is based on a previous study made by Ivor Timmis (2002). It explores how important Swedish students find learning English to be and to what extent Swedish student want to conform to native speaker English now that it has become a global language with a multitude of common variants. LÄS MER

  2. 17. Charlie likes sherry and chips, Shirley likes cherries and ships : New sounds in a new language

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Cecilia Jevring; [2015]
    Nyckelord :Second language acquisition; second language phonology; Speech Learning Model; Contrastive Analysis Hypothesis; phoneme; English; Swedish; Phonology;

    Sammanfattning : This study aims at investigating the suitability of the Contrastive Analysis Hypothesis and the Speech Learning Model in describing young Swedish learners’ L2 phonology difficulties. It also explores what L1 sounds they replace L2 sounds with, and whether spelling has any influence on pronunciation. LÄS MER

  3. 18. English as the target language : A literature study on teachers’ and L2 learners’ language use in the upper elementary classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Carl Rosenquist; [2015]
    Nyckelord :Target language; L2 learners; upper elementary level.;

    Sammanfattning : Even though English is a subject where Swedish pupils do well compared to pupils in other countries, research indicates that pupils are not always motivated to learn in the English classroom. Therefore, the aim of this study is to find research relating to the use of the target language in classrooms for pupils at the upper elementary level, particularly language learners in Sweden. LÄS MER

  4. 19. The Pronunciation of English by Somali L1 students in Sweden. Testing indications of phonetic transfer through Error Analysis and Contrastive Analysis

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Mathias Börjesson; [2014-02-06]
    Nyckelord :Engelska; Transfer; mother tongue; interlanguage; Contrastive Analysis; Error Analysis; pronunciation phonetics; a didactic perspective on errors; the curricula the syllabi; second language learning;

    Sammanfattning : This study was based on a mixed method, being both quantitative and qualitative. Contrastive Analysis and Error Analysis was used to predict and identify errors. Contrastive Analysis was mainly used to create a pronunciation test on typical Swedish and Somali difficulties. LÄS MER

  5. 20. Hur lär sig SFI-elever svenskt uttal? : Några SFI-elevers uppfattningar av metoder för att lära svenskt uttal - en intervjuundersökning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Rebecka Bodemar; [2014]
    Nyckelord :Swedish pronunciation; Swedish pronunciation learning; Swedish pronunciation teching; adult students; uttalslärande; uttalsträning; uttalsundervisning; svenskt uttal; uttal; metod; metoder; metodik; sfi; SFI; svenska för invandrare; svenska som andraspråk; elevers uppfattningar; uppfattningar; vuxna elever; andraspråk; didaktik;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna undersökning är att uttal är en viktig del av språket att behärska, samtidigt som det finns indikationer på att uttalsundervisningen inom Svenska för invandrare (SFI) är eftersatt. Ändå uppnår elever inom SFI ett förståeligt uttal och därför antogs att de använder sig av självstudier i uttal och skulle ha uppfattningar om hur de lärt sig uttal. LÄS MER