Sökning: "Swedish retailer"
Visar resultat 1 - 5 av 201 uppsatser innehållade orden Swedish retailer.
1. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER
2. Transitioning from on-premise computing to cloud computing A cost comparison case study on a Swedish grocery retail company
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Using public cloud platforms for managing applications and compute is becoming increasingly common among organizations. In this thesis, a case study was performed at a Swedish grocery retailer that was in pursue of migrating all analytics related IT-resources hosted on both on-premise and private cloud to a public cloud platform. LÄS MER
3. Urban äng – ansvar och potential för biologisk mångfald : en jämförande analys av arter och indelningar mellan den svenska ängsfröproducenten Pratensis och Natura 2000
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Global biodiversitet minskar drastiskt vilket utöver att drabba enskilda arter även riskerar att få stora konsekvenser för ekosystem och grundläggande ekosystemtjänster. Ängen är en naturtyp med stor artrikedom och en lång tradition i Sverige men som idag är hotad och naturvårdsklassad till följd av förändrad markanvändning, som bland annat innefattar urbanisering. LÄS MER
4. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER
5. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER