Sökning: "Swedish snus use"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Swedish snus use.

  1. 1. Vad är det som lockar med snus? : En kvantitativ studie om gymnasieelevers användning och anledningar till att använda snus.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Oscar Gransten; Anna Olsson; [2024]
    Nyckelord :Snus; Lärare; Gymnasiet; Elever;

    Sammanfattning : Background: The use of snus among Swedish youth has increased, posing a potential risk of long-term consequences in adulthood. Objective & Research Questions: The aim of the study is to analyze snus usage among high school students and identify influencing factors as well as reasons for quitting. LÄS MER

  2. 2. "Det vita snuset och marknadsföringsruset” : En kvalitativ studie om det vita tobaksfria snusets marknadsföring riktat mot unga.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Sandberg; Lisa Ålstam; [2022]
    Nyckelord :Influencer; snus; Velo; semiotik; Instagram; tobaks fritt snus; marknadsföring; gruppidentitet; kapital; självframställning; sociala medier.;

    Sammanfattning : Between 2018 and 2021, the amount of young snuff users increased drastically. The same year, 2018, Velo, a tobacco free nicotine snuff, was launched on the Swedish market. They made themselves known through organizing big events and by engaging in influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. Exploring the positioning of tobacco-free snus as a new category in the disruption of the market

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Imke Falkenrodt; Linnea Abrahamsson; Alice Pettersson; Charlotte Sternberg; [2021]
    Nyckelord :Positioning; Disruption; Target group; New Category Management; Tobacco-free snus; Nicotine pouches; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the positioning of tobacco-free snus as a new category in the disruption of the market. Theory: Positioning, Disruption, Blue Ocean Strategy, New Category Creation Methodology: This paper uses a qualitative and exploratory research method. LÄS MER

  4. 4. En ansvarsfull cigarettförpackning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Amanda Sandberg; Linnea Tjernberg; [2020]
    Nyckelord :förpackningsdesign; cigaretter; miljö; grafisk design; förändra beteende; konstruktion; rökning; fimpar; cigarettförpackning; vanor; packaging design; cigarettes; environment; graphic design; change behaviour; smoking; cigarette butts; cigarette packaging;

    Sammanfattning : Rökning är en ovana som många personer ägnar sig åt, det speglas inte minst på gatorna vart man än går. Fimpar på gator runt om i städer är en miljöbov som sällan uppmärksammas. Trots att det finns allmänna askkoppar för fimparna att slängas i, hamnar de ofta på gatan och blir en fara för djur och natur. LÄS MER

  5. 5. Predicting Tobacco-Free Nicotine Pouch Intention Among Swedish Young Adults: Gender and the Proximal Predictors of the Theory of Triadic Influence

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mitchell Andersson; Kajsa Lundkvist; [2020]
    Nyckelord :nicotine pouches; snus; theory of triadic influence; gender; Social Sciences;

    Sammanfattning : Nicotine pouches are popular products marketed in Sweden as tobacco-free alternatives to tobacco-containing snus. The purpose of the present study was to investigate the underlying factors influencing use of nicotine pouches among Swedish young adults using the theory of triadic influence (TTI; Flay et al. LÄS MER