Sökning: "Swedish students and Gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Swedish students and Gaming.

  1. 1. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  2. 2. Språkliga asymmetrier och engelskans funktion i kommunikation mellan svenskspråkiga gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Rasmus Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Superdiversity; bilingualism; translanguaging; co-op games; gaming; Superdiversiteetti; monikielisyys; limittäiskielisyys; kaksinpeli; videopeli; Superdiversitet; flerspråkighet; transspråkande; co-op spel; spelande;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från perspektivet att alla elever i den svenska gymnasieskolan på ett eller annat sätt är flerspråkiga. Den virtuella kontexten och globalisering har bidragit till att ungdomar i gymnasieåldern möter och engagerar sig i sociala kontexter där engelskan fyller ett viktigt kommunikativt syfte. LÄS MER

  3. 3. Hur Virtual Reality kan användas som pedagogiskt stöd inom svenska skolor : En multipel fallstudie om hur VR kan implementeras inom skolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sara Yavari Ardalan; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Immersive; Augmented Reality;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a technology that has grown in popularity within recent years. Not only is it widely used as a gaming entertainment but now the use of the technology is increasing in other areas. VR within school is still a relatively new phenomenon. LÄS MER

  4. 4. Video Games' Effect on Language Learning Motivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dorothea Richtoff; Gabriel Persson; [2022]
    Nyckelord :motivation; video games; EFL; language learning; extracurricular; extramural; foreign language acquisition;

    Sammanfattning : While online activity is increasing among young Swedish students, motivation to learn English in school is decreasing (Skolverket, 2011). While many studies confirm the positive effect that leisure gaming can have on language acquisition (Atma, Azmi & Hassan, 2020; Ferdig & Pytash, 2014; Li, 2020; Rudis & Poštić, 2017), how students’ motivation is affected is far less researched. LÄS MER

  5. 5. Digital games and collocations : A study of the relationship between L2 learners' gaming habits and knowledge of collocations

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sebastian Amarius; Oliver Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :Second language acquisition; collocations; digital games; extramural English activities; collocation teaching;

    Sammanfattning : Digital games are often considered a pastime activity with little to no real or tangible benefits. This, however, is contrary to studies on the usefulness of digital games in second language (L2) learning. There are several aspects of L2 learning that are affected positively by gaming, as well as other extramural English (EE) activities. LÄS MER