Sökning: "Swedish television commercial"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Swedish television commercial.
1. De dramatiserade drottningarna : Svenska drottningar i historisk dramadokumentär
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how femininity is portrayed in relation to power in the Swedish documentary series Drottningarna, which follows the life experience of 8 Swedish queens. This will be researched based on the theories of hegemonic masculinity and femininity. LÄS MER
2. Barn och reklam på sociala medier - Är skyddet för marknadsföring via sociala medier gentemot barn tillräckligt utifrån gällande svensk lagstiftning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Every day, internet users are exposed to advertising, and social media advertising feeds are tailored to appeal to the interests of the individual user. Advertising on the internet is more difficult to identify, avoid, and critique compared to advertising in traditional media, this is because much of the advertising on the internet is embedded in non-commercial content such videos on internet platforms. LÄS MER
3. Public Service – at your service? : A study of attitudes toward the public service broadcasting company SVT
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Public service broadcasting is a longstanding broadcasting institution in Sweden. Being the most consumed and highly trusted media broadcasting institution on the market, it suffers both challenges and acclaim. It has become a highly politized matter. LÄS MER
4. Vad i Väst är bäst? -En studie om SVT Västs bevakning av kommuner i Västra Götaland
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how Sveriges Television, specifically Lokala Nyheter Väst, is distributing its news between the 49 different municipalities in the Västra Götaland county in terms of frequency, which subjects are covered in the news and how these subjects are presented or framed. The mission of Swedish public service is to have a broad supply of news that reflects the entire country and all its municipalities. LÄS MER
5. Svensk reklam vs. den svenska befolkningen : En kvantitativ och kvalitativ analys av icke-vita karaktärers representation i svensk tv-reklam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats är en studie i hur svensk reklam representerar icke-vita respektive vita karaktärer. Internationella studier har visat på att det finns stora brister i hur icke-vita representeras i reklamsammanhang medan det gjorts få liknande studier i Sverige. LÄS MER