Sökning: "Swedish upper secondary school"
Visar resultat 21 - 25 av 1718 uppsatser innehållade orden Swedish upper secondary school.
21. Från observation till teori. En intervjustudie om biologins karaktär och arbetsmetoder.
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : The nature of biology and the nature of practical methods in biology are a part of the core content of the biology syllabus in the Swedish upper secondary school. The nature of biology describes the subject's epistemology such as the knowledge and how it is arranged in theories, laws and models. LÄS MER
22. “There Is No Quick Fix” to Building Vocabulary. Teacher Cognition of EFL Vocabulary Development and Instruction in Swedish Upper Secondary Schools
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : Vocabulary is a central component to learning any language, but learning a foreign language requires particular attention to vocabulary development. As teacher cognition influences teachers’ instructional choices, their understanding of vocabulary development merits attention. LÄS MER
23. I vilka syften genomför lärare laborationer i biologi? En studie utifrån hel- och halvklasslaborationer i undervisningen
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Labs form part of the curriculum for the biology subject in grades 7 to 9 at upper secondary school and are an important element of biology teaching. The previous research that I have examined in connection with the study shows that teachers carry out laboratories for several different purposes. LÄS MER
24. Strukturer och värderingar av bevis
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : The main purpose of this study was to investigate the structure of Swedish students’ mathematical argumentation and what values teacher show when ranking student solutions. This qualitative study used a clinical, task-based interview (N = 4). LÄS MER
25. Funktionsbegreppet och dess representation i gymnasieskolan: en läromedelsanalys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Då man arbetar med matematiska funktioner i gymnasieskolan är dess olika representationsformer viktiga. Delvis då detta är en del av kursinnehållet, men också då detta är effektivt för inlärning. Vidare så vilar matematikundervisningen i stor grad på dess läromedel. LÄS MER