Sökning: "Symbolic Consumption"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden Symbolic Consumption.
1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
2. Pratet om klimatet som förflyttar politiken - En diskursanalys av regeringen Kristerssons klimatpolitik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This paper examines the way in which the Swedish government under Ulf Kristersson’s leadership constructs the problem and argue about environmental politics. Using Carol Bacchi’s “What’s the problem represented to be?”- approach and Maarten Hajer’s concept of “storylines” this paper highlight how the Kristersson administration constructs the problem with the Swedish environmental policy and how the discourse is shifted using argumentative storylines. LÄS MER
3. Full Disclosure: Demystifying craftwork and (re-)enchanting craft consumption
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper elucidates the relationship between demystification and enchantment in craftwork. Compared to mystification, demystification has received little attention in marketing research to understand how brands can foster transparency in a way that captivates and enchants consumers. LÄS MER
4. Fintechbolagen: "En marknad för världshistoriens sämsta kreditkunder" : En kvalitativ analys av Klarna och Qliro
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The word fintech-companies stands for companies who utilize the ever evolving modern technology to succeed in the financial space. Klarna is a prime example of a fintech-company who have made success by providing payment-options to their users via their phone application, Their business model has made the swedishborn company a international giant, and they are the most used paymentprovider with 150 million active users. LÄS MER
5. Sociala nätverk och miljöfarlig konsumtion
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The ingrained economic, political, and cultural structures in society create difficulties for people to change consumption habits because they have existed in society for a long time where individuals’ social networks affect consumption. The purpose of this research has been to highlight and analyze the effect of the connection between social network and consumption and to reflect on how one's social network affects consumption habits. LÄS MER