Sökning: "Systembolaget reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Systembolaget reklam.
1. Varumärkesutvidgning i gråzon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER
2. “Lite fiffigt sådär” : En studie om konsumenters upplevelse av Systembolagets marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This is a thesis in Media and Communication Studies at the Department of Informatics and Media, Uppsala University; “Systembolaget's marketing - a little clever like that” (Systembolagets marknadsföring - lite fiffig sådär) written by Hanna Bjurenborg and Emma Lundemo Dahlin. This is a qualitative study that examines consumers' experience of Systembolaget's marketing. LÄS MER
3. Ett glas vin med omtanke : Systembolagets kamp i den svenska alkoholkulturen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Systembolagets externa kommunikation är någonting många i Sverige får ta del av. Deras uppdrag är unikt, då de har monopol på detaljhandeln av alkoholhaltiga drycker i Sverige samt ett uppdrag att sälja med ansvar, utan ett vinstintresse. LÄS MER
4. För Systembolaget - I tiden. : En studie om den visuella marknadsföringen under åren 2004-2013
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien har som syfte att jämföra budskapet i tio stycken av Systembolagets temaaffischer med respektive års rådande alkoholdebatt. I studien kommer det behandlas hur alkoholdebatten utvecklats under år 2004 till och med år 2013 samt om Systembolagets temaaffischer har förändrats med rådande års alkoholdebatt. LÄS MER
5. ”-Jag tror det är bra och avdramatisera det här med alkohol!” : En kvalitativ studie utav Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangningsfokus
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att titta på hur stereotyper och intersektionalitet förekommer eller inte förekommer i Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangingsfokus. De fyra filmerna är Sanningen (2011), Likör (2013), Avdramatisering (2013), Antilangning (2014). LÄS MER