Sökning: "Systembolaget"
Visar resultat 6 - 10 av 184 uppsatser innehållade ordet Systembolaget.
6. Implementering av större projekt - KPIer och målstyrning i förändringsledning : En Fallstudie av Systembolaget AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Background and problem: Earlier research within the change management field suggests that implementation of new projects have a high rate of failure. This is problematic considering that successful implementation of projects correlates well with an organization's long term survivability. LÄS MER
7. Öppet och stängt samtidigt? - En studie om Systembolagets strategier för att skapa och vidmakthålla legitimitet i en komplex omgivning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Systembolaget är en organisation som navigerar i en komplex miljö där hänsyn behöver tas till olika intressenters intressen samt samhällsuppdraget de blivit tilldelade av staten. I den komplexa miljön kan det vara svårt för organisationen att hantera sin legitimitet. LÄS MER
8. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER
9. Boring but good.A qualitative content analysis of Swedes’ opinions of the retail alcohol on monopoly Systembolaget and a multimodal semiotic analysis of the campaign Experten.
Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study delves into Systembolaget's advertising campaign "Experten" to investigate its influence on public perception and cultural identity. Launched in 2015, the campaign successfully bolstered trust in Systembolaget by 14 percentage points. LÄS MER
10. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER