Sökning: "Szilvia R Ll"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Szilvia R Ll.

  1. 1. Hur subkulturer konstruerar mening med hjälp av varumärken, en studie av en fitnesskultur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Szilvia R Ll; Christian Edgren; Henrik Staaf; [2004]
    Nyckelord :Varumärken; subkultur; fitness; fitnesskultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem:Vilken funktion/roll spelar varumärket hos en subkultur? På vilket sätt använder en subkultur varumärket som en kulturresurs? Vad finns för samband mellan subkulturens värderingar och varumärkens inneboende värderingar? Syfte: Uppsatsens syfte är att öka förståelsen för subkulturen fitness och dess sätt att använda varumärken. Metod:Två fokusgruppsintervjuer genomfördes för att lyfta fram attityder och värderingar i subkulturen fitness. LÄS MER

  2. 2. Informella och formella informationsvägar -en studie av sex företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Szilvia R Ll; Pegah Fard; Daniel Eriksson; [2003]
    Nyckelord :information; informationsvägar; ledningsgrupp; organisation; struktur; formalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur hanterar företag sina informationsvägar utifrån ett informellt respektive formellt perspektiv? Har företag av olika storlek olika sätt att hantera sina informationsvägar? Syfte: Vårt primära syfte är att undersöka om teorin (som vi tolkat den med formella respektive informella informationsvägar) motsvarar verkligheten. Ett sekundärt syfte är att beskriva de mönster som där framkommer och eventuellt ge tips till företagen utifrån teorin. LÄS MER