Sökning: "Szilvia R Ll"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Szilvia R Ll.
1. Hur subkulturer konstruerar mening med hjälp av varumärken, en studie av en fitnesskultur
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem:Vilken funktion/roll spelar varumärket hos en subkultur? På vilket sätt använder en subkultur varumärket som en kulturresurs? Vad finns för samband mellan subkulturens värderingar och varumärkens inneboende värderingar? Syfte: Uppsatsens syfte är att öka förståelsen för subkulturen fitness och dess sätt att använda varumärken. Metod:Två fokusgruppsintervjuer genomfördes för att lyfta fram attityder och värderingar i subkulturen fitness. LÄS MER
2. Informella och formella informationsvägar -en studie av sex företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Frågeställning: Hur hanterar företag sina informationsvägar utifrån ett informellt respektive formellt perspektiv? Har företag av olika storlek olika sätt att hantera sina informationsvägar? Syfte: Vårt primära syfte är att undersöka om teorin (som vi tolkat den med formella respektive informella informationsvägar) motsvarar verkligheten. Ett sekundärt syfte är att beskriva de mönster som där framkommer och eventuellt ge tips till företagen utifrån teorin. LÄS MER