Sökning: "TAM-Model"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet TAM-Model.

  1. 1. Digitalisering av redovisningssystem : En kvalitativ studie som undersöker vilka faktorer som påverkar beslutet att implementera ett molnbaserat redovisningssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Kocas; Linda Nyblom; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Cloud-based accounting systems; Cloud providers; Cloud services; Service model; TAM-model; TOE-framework;

    Sammanfattning : Digitalization has been going on for a long period of time and has affected large parts of society. Accounting is one of the areas where digitalization has been crucial for efficiency and improved systems. Cloud-based accounting systems, offered by various cloud providers, are one of these systems that has been affected. LÄS MER

  2. 2. Tillämpning av GIS i svenska kommuner - användarnas perspektiv : En analys av tjänstepersoners acceptans av geografiska informationssystem med utgångspunkt i TAM-modellen och organisationsstruktur i Norrköping och Mjölby kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Lukas Carlsson; Sara Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Technology acceptance; GIS; Local planning; Bureaucratic organizational structure; Teknologisk acceptans; GIS; Detaljplanering; Byråkratisk organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Geografiska informationssystem (GIS) kan bistå välgrundade beslut inom planering genom att visualisera och analysera data men mänskliga och organisatoriska faktorer orsakar tröghet för ökad tillämpning av verktyget. Trögheten kan motarbetas genom att kartlägga tjänstepersoners acceptans av verktyget och identifiera hur olika faktorer påverkar acceptansen. LÄS MER

  3. 3. Customer satisfaction and SST - How can these two factors come to be? : A quantitative research study on the impact of self service technology on customer satisfaction in the healthcare sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Sundin; Sai Bhalerao; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of conducting this study is to investigate the effects of factors capturingthe use of SST on attitude towards SST and customer satisfaction in the public healthcaresector. More specifically, the study examines the impact of technology readiness, needfor human interaction, perceived trust, perceived usefulness and perceived ease of use onattitude towards SST and customer satisfaction. LÄS MER

  4. 4. The benefits and drawbacks of implementing chatbots in higher education : A case study for international students at Jönköping University

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Terrance Lopez; Meer Qamber; [2022]
    Nyckelord :Chatbots; Higher education; Jönköping University; International students;

    Sammanfattning : Background A chatbot is a type of modern computing program that uses textual or vocal interfaces to replicate human communication or "chitchat.” is widely used in many large-scale applications. LÄS MER

  5. 5. Applying the Technology Acceptance Model to AI decisions in the Swedish Telecom Industry

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Kashan Ali; Kim Freimann; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : · Purpose Artificial Intelligence is one of the trend areas in research. It is applied in many different contexts successfully including Telecom sector. The purpose of this study is to replicate the study done in application of AI in the medical sector to understand the similar challenges of using AI in the Telecom sector. LÄS MER