Sökning: "THE IMPORTANCE OF ENGLISH for business"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden THE IMPORTANCE OF ENGLISH for business.

  1. 1. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Lindgren; Simon Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; Sustainability; Greentech; Electric Car Charging; Donald Norman; Action Design Research;

    Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER

  2. 2. Man behöver inte vara proffs : En studie av viktiga framgångsfaktorer i förbättringsarbete inom svensk sjukvård

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Dorota Försth; [2020]
    Nyckelord :Lewin; improvement work; working methods; healthcare; Lewin; förbättringsarbete; arbetssätt; sjukvård;

    Sammanfattning : Intresset för förbättringsarbete ökar med kundernas hårdare krav på kvalitet och efterfrågan av individanpassade tjänster. Dock finns det också en allmän uppfattning om att 70 procent av förbättringsarbetena misslyckas vilket kan tyda på att ett förbättringsarbete är krävande och svåruppnåeligt. LÄS MER

  3. 3. När internationella affärsrelationer skapas : En kvalitativ studie om betydelsen av valet av språk för kundupplevelsen i utvecklandet av långsiktiga internationella affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jolanda Casi-Josefsson; Winta Ghebremeskel; [2020]
    Nyckelord :Psychic distance; trust; communication; integrity; interdependence; business relationships; Business English as a Lingua Franca BELF ; customer experience.; Psykiskt avstånd; förtroende; kommunikation; integritet; ömsesidig beroende; internationella affärsrelationer; Business English as a Lingua Franca BELF ; kundupplevelse.;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to provide a better understanding of the importance of mastering foreign languages in building international business relationships as well as whether English should be considered an interlingua in international negotiations. Theoretical framework: This study ́s theoretical framework consists of the disciplines Business-to-Business (B2B) marketing and psychic distance. LÄS MER

  4. 4. Talk your way out of Belgium! : A study on multilingualism in Belgium and its impact on an SME’s internationalisation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alena Kalb; Marijn Maas; [2018]
    Nyckelord :Internationalisation; internationalisation theories; SME; multilingualism; language strategy; capabilities; language capabilities; Belgium;

    Sammanfattning : This thesis aims to connect the fields of multilingualism and internationalisation by studying language strategies of SMEs located in Belgium. Thereby the access to foreign networks in relation to internationalisation theories and the role of language capabilities and multilingualism is examined. LÄS MER

  5. 5. Alibaba Group’s Market Entry and Expansion in The United States

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :He Caroline; [2015]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: We are today doing business in a global and increasingly digitalized world where e-commerce has become a significant approach for companies to be successful and to reach a bigger market. Alibaba Group is today considered to be the world’s largest e-commerce company and was founded in 1999 by Jack Ma, a former English teacher from Hangzhou, China. LÄS MER