Sökning: "TILDA"
Visar resultat 1 - 5 av 421 uppsatser innehållade ordet TILDA.
1. Några förskollärares och vårdnadshavares uppfattningar om arbetet med särskilt stöd i förskolan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Enligt både styrdokument och skollagen så framkommer det att barn i behov av stöd ska få det stödet de är i behov av. Det som inte står skrivet är hur detta arbete ska bedrivas, det kan tolkas som att det är upp till varje verksamhet. Det råder många frågetecken kring hur arbetet ska se ut. LÄS MER
2. ÄR KÖNSSTEREOTYPISK KOMMUNIKATION I DEN SVENSKA RIKSDAGEN EN GREJ? En kvalitativ analys av svenska utrikesdebatter utifrån ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary A big part of political communication is strategically planned to influence our knowledge, opinions, and assumptions about reality. Political communication is by science often proven to be built on gender stereotypical expectations, which means that male and female politicians largely use different ways to communicate. LÄS MER
3. Motstånd och subjektskapande på kvinnofängelset “Stampen” under tidsperioderna 1885–1895 och 1896–1909
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
4. BARRIÄRER SOM MEDFÖR ATT PERSONER MED MISSBRUK KAN AVSTÅ FRÅN ATT SÖKA VÅRD. En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Missbruk av substanser är ett globalt problem och kräver insatser från hälso- och sjukvård för att både hjälpa personer att ta sig ur ett missbruk och hantera andra symtom eller sjukdomar. Samtidigt är det långt ifrån alla som har missbruk som söker vård när de behöver få hjälp. LÄS MER
5. "Det är ju också ett mål att barnen ska ha inflytande" : Barns inflytande i förskolans planerade undervising utifrån barn och förskollärares perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Barns inflytande i den planerade undervisningen på förskolan är det ämne som studien syftade till att undersöka. Studien riktade sig mot att ta del av både barns och förskollärares perspektiv på detta ämne, då det kan tolkas vara en viktig aspekt för förskollärares arbetssätt att synliggöra barns perspektiv. LÄS MER