Sökning: "TIMSS"

Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade ordet TIMSS.

  1. 1. A CROSS-COUNTRY STUDY ON THE EFFECTIVENESS OF INQUIRY-BASED AND TRADITIONAL DIDACTIC APPROACHES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Kadir Isik; [2020-09-10]
    Nyckelord :Inquiry-based approach; traditional didactic approach; science instruction;

    Sammanfattning : Aim : In past decades, teacher practices in science teaching have changed from perceived traditional ways of teaching to more inquiry-based approaches. The driving force behind this change is the assumption of inquiry-based approach being more effective in terms of student science achievement than the traditional didactic approach. LÄS MER

  2. 2. EDUCATIONAL QUALITY AND EQUITY IN SOUTH AFRICA: EVIDENCE FROM TIMSS 2015

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ernest Mensah; [2020-09-09]
    Nyckelord :educational quality; educational equity; teacher quality; instructional quality; teacher qualification; teacher confidence; ocisoeconomic status; ; two-level structural equation modelling; TIMSS; South Africa;

    Sammanfattning : Aim:This study aims to investigate the relationship between teacher qualification and characteristics, teacher instructional quality, students’ family socioeconomic background, and student mathematics achievement with the South Africa data from TIMSS 2015.Theory:The dynamic model of educational effectiveness, proposed by Creemers and Kyriakides (2008) in understanding variables within each level and across different levels related (such as student-level and classroom-level), and Input-Process-Outcome (IPO) model, proposed by Goe (2007) was used as the theoretical framework which leads the selection of variables and was operationalized with the achievement and contextual data available in South Africa TIMSS 2015 data. LÄS MER

  3. 3. TEACHER QUALITY AND PARENT EDUCATION: THEIR RELATIONSHIP TO STUDENT ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Azzah Alghamdi; [2020-09-08]
    Nyckelord :teacher quality; student achievement; parent education; Nordic; Gulf; TIMSS2015;

    Sammanfattning : Aim: The main aim of this thesis is to explore the relationship between studentmathematics achievement, teacher quality (educational level/ specialization)and parents’ educational level in Nordic and Gulf countries. Furthermore, thisthesis seeks to investigate interactions between teacher quality and parents’educational level in their relation to student mathematics Achievement. LÄS MER

  4. 4. Algebraiska missuppfattningar på gymnasiet: En litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Johanna Olsson; Fredrik Andersson; [2020]
    Nyckelord :Algebra; Didaktik; Gymnasie; Likhetstecknet; Minustecknet; Missuppfattningar; Matematik; Pedagogik; Variabler; Övergeneralisering;

    Sammanfattning : Eftersom det finns ett ökande krav på matematiskt kunnande i dagens samhälle och enligt PISA och TIMSS-undersökningar ett, i förhållande till tidigare svenska resultat, lägre matematiskt kunnande bland svenska skolungdomar fann vi det intressant att ta reda på vad den låga rankingen kan bero på. Missuppfattningar som variabelbegreppet, minustecknet, likhetstecknet och matematiska operationer studerades. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan självförtroende och prestation i matematik : En statistisk analys med fokus på skillnader beroende på kön och ålder baserat på data från TIMSS 2015

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier; Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Karin Hemlin; Emma Stenström; [2020]
    Nyckelord :Matematik; självförtroende; prestation; genus; TIMSS 2015;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att genom analys av data från TIMSS 2015 bidra med kunskap om sambanden mellan elevers självförtroende i matematik och deras matematikprestationer beroende på kön, och vidare hur det skiljer sig mellan årskurs 4 och 8. Studiens fyra forskningsfrågor är: Skiljer sig matematikprestationer beroende på kön och ålder (årskurs 4 och 8) och i så fall på vilka sätt?, Skiljer sig självförtroende i matematik beroende på kön och ålder (årskurs 4 och 8) och i så fall på vilka sätt?, Vilka samband finns mellan matematikprestaioner och självförtroende i matematik beroende på kön? och Vilka samband finns mellan matematikprestationer och självförtroende i matematik beroende på ålder (årskurs 4 och 8)?. LÄS MER