Sökning: "TPACK-model"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet TPACK-model.
1. Lärares digitala kompetens : En studie av en webbutbildning för lärares digitala kompetensutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : In this essay, the Swedish National Agency for Education's course ”Choosing and Evaluating Digital Learning Resources” is analyzed. The research questions include how the course is structured, if anything is emphasized as important in working with digital tools (and what is emphasized if so), and how much explicit advice is given to teachers and how this advice is formulated. LÄS MER
2. Digitala verktyg på gymnasiet : En kvalitativ studie om hur matematiklärare använder digitala verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Denna studie berör hur gymnasielärare använder sig av digitala verktyg i matematikundervisning samt ger rekommendationer hur digitala verktyg kan användas. I denna studie har lärare beskrivit fördelar och nackdelar med digitala verktyg i matematikundervisning. LÄS MER
3. Lärares digitala kunskapsbas (TPACK) och kompetensutveckling : En studie av läs- och skrivundervisningen i F –3 i en verksamhet med goda digitala grundförutsättningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : There are big differences when it comes to access to digital teaching resources between Swedish school units. Previous research indicates that the digital resources that are available in schools are not always integrated into the teaching practice. LÄS MER
4. Digitalisering i ämnet bild : En studie av högstadielärares vision och förutsättningar för integrering av digitala tekniker i bildundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how secondary school art teachers wish to use Information Communication Technology (ICT) in their lessons, what their circumstances are, and finally, what is important for a successful integration of ICT in art teaching.This qualitative study is based on three semi-structured interviews with secondary schoolart teachers. LÄS MER
5. Digitala verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mycket av den forskning som finns visar att lärare har en bristande kompetens för tillämpning av digitala verktyg i matematikundervisningen. Digitaliseringen i samhället utvecklas ständigt, vilket bidrar till att skolans digitalisering bör göra det samma. LÄS MER