Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tjänsteutveckling med fokus på kvalitet och feedback : Att lyckas som nystartat företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Fanny Wennberg; Fidelia Karnéus; [2021]
    Nyckelord :Service quality; quality; feedback; feedback loops; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; quality function deployment.; Tjänstekvalitet; kvalitet; feedback; feedbackloopar; TQM; Knowledge management; Market orientation; Innovation; kundcentrerad planering.;

    Sammanfattning : This case study was conducted in collaboration with Brito AB, which recently launched a new service, the Brito solution. It aims to find development potential for Brito AB, that find themselves in the difficult phase of asserting themselves in the market. LÄS MER

  2. 2. Verktyg för kvalitetsutveckling

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :rebin Amin; [2020]
    Nyckelord :TQM; Kvalitetsutveckling; De sju ledningsverktygen; Offensiv Kvalitetsutveckling; Ihiskawa-diagram; Orsak-verkan-diagram; Fiskbensdiagram; Släktskapsdiagram; Träddiagram; Pildiagram; Relationsdiagram; Matrisdiagram; Processbeslutsdiagram.;

    Sammanfattning : Verktyg för kvalitetsutveckling är en del av offensiv kvalitetsutveckling. Bland dessa verktygsuppsättningar återfinns de sju ledningsverktygen och de sju förbättringsverktygen. LÄS MER

  3. 3. Att ta värderingar från ord till beteenden : Kan Appreciative Inquiry användas för att levandegöra värderingar i en organisation och dess kultur?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Cecilia Eckervig; Tove Madsen; [2018]
    Nyckelord :Organizational culture; values; Appreciative Inquiry; total quality management TQM ; quality culture; leadership; Organisationskultur; kultur; värderingar; Appreciative Inquiry; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; TQM; kvalitetskultur; ledarskap;

    Sammanfattning : Traditionellt inom området för kvalitetsteknik har fokus legat på de så kallat "hårdare delarna" såsom statistisk uppföljning av processer, mätningar och problemlösningsmetoder. Tidigare forskning har identifierat att en av de huvudsakliga orsakerna till att kvalitetsinitiativ inte når framgång är att organisationen misslyckas med att skapa en kultur som stödjer förbättringsarbetet. LÄS MER

  4. 4. Total Kvalitetsstyrning inom Non-Big X Revisionsbyråer : Praktiskt arbete med ISQC 1

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johannes Isacsson; William Ryan; [2017]
    Nyckelord :Total Quality Management; ISQC 1; quality assurance; audit; audit firms  ; Total kvalitetsstyrning; ISQC 1; kvalitetssäkring; revision; revisionsbyråer;

    Sammanfattning : Background and problem: The Enron scandal is one of many audit scandals during the 21st century, which in combination with the global harmonization has led to increased demands on the audit sector and its quality. Due to this the ISQC 1 was designed, which purpose is to control and guide an internal quality control that will achieve and maintain a high level of quality. LÄS MER

  5. 5. Förändringsledningens roll vid förbättringsarbete : En studie av två implementeringar av Lean inom offentlig sektor

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Niklas Lindkvist; Elma Haracic; [2015]
    Nyckelord :Total Quality Management TQM ; Lean; Public sector; Change management; Total Quality Management TQM ; Lean; Offentlig sektor; Förändringsledning;

    Sammanfattning : Forskningen visar på att offensiv kvalitetsutveckling blir allt vanligare inom offentlig sektor. Statliga verk har först på senare år börjat inse vikten av kundfokus vilket har lett till många förbättringsinitiativ. LÄS MER