Sökning: "TRAS kartläggning"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden TRAS kartläggning.
1. TRAS : Tidig registrering av språkutveckling i förskolan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Denna kvalitativa studie har undersökt TRAS. Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare använder sig av TRAS, hur det kan utveckla förskolans verksamhet och TRAS förtjänster samt hinder. Data har samlats in genom kvalitativa intervjuer med tre stycken förskollärare som arbetar med TRAS i deras verksamhet. LÄS MER
2. Prediktion av läs- och skrivsvårigheter genom TRAS
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Arnving, Martina & Ingelström-Nilsson, Annika (2014) Prediktion av läs- och skrivsvårigheter genom TRAS. (Early screening of language development as a tool for prediction of reading and writing skills) Magisterkurs, Specialpedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskolaSyfteVi vill undersöka om det går att förutsäga läs- och skrivsvårigheter genom tidig kartläggning med stöd av TRAS, Tidig Registrering Av Språkutveckling. LÄS MER
3. En kartläggning över förskolebarns språkstörningar
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med kartläggningen är att undersöka förekomsten av olika språkstörningar, hur de uppmärksammas, vilka som samarbetar i processen för att hjälpa barn med språkstörningar samt om det används något särskilt kartläggningsmaterial för att upptäcka barn med språkstörningar. Den metod som har använts för att genomföra kartläggningen är webbenkät. LÄS MER
4. En studie om förskolors kartläggning av barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för språk och litteratur, SOL; Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka behovet av att i förskolan kartlägga barns språkutveckling. Vi har även studerat i vilket syfte kartläggning sker och vilka metoder som används. Särskilt intresse har riktats mot TRAS - Tidig Registrering Av Språkutveckling, och några pedagogers uppfattning om detta material. LÄS MER