Sökning: "TU"

Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade ordet TU.

  1. 1. Intrycksstyrning på Instagram - En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Leon Tu; Jacob Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Intrycksstyrning; självbild; Instagram; identitet; grupp åsikt; framträdande;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how university students at Linnaeus University choose to present themselves on the social media platform Instagram, and how they are affected by their other users. Our research questions are: How do university students present themselves on Instagram? How can these digital self-presentations be understood as impression management? And what are the rules that control our self-presentations on Instagram? The study has a qualitative approach and semi structured interviews have been conducted. LÄS MER

  2. 2. Posición oracional del sujeto ustedes en relación con las fórmulas de tratamiento

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Jörgen Björk; [2023]
    Nyckelord :Stilistik; pragmatik; dialektologi; tilltalsskick; Estilística; pragmática; dialectología; la distinción T V; cortesía verbal; fórmulas de tratamiento;

    Sammanfattning : En español se hace una distinción pronominal entre el tratamiento formal e informal. En singular usted se usa en todo el mundo hispanohablante para el tratamiento formal, mientras que tú, y en partes de América vos, se usan en situaciones informales. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Synen på maskulinitet : En tematisk analys av uppfattningar och levda erfarenheter av mansrollen hos unga män mellan 20-29 år i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Leon Tu; Michelle Huynh; [2023]
    Nyckelord :man s role; masculinity; norm; identity; gender; mansrollen; maskulinitet; normer; identitet; genus;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genomföra en tematisk analys av unga mäns uppfattningar och upplevelser av mansrollen i dagens svenska samhälle. Studien baserades på sju semistrukturerade intervjuer med unga vuxna mellan 20 och 29 år, bosatta runt om i Sverige. LÄS MER

  5. 5. βούλει τι, Κνήμων; Désires-tu quelque chose, Cnémon ? : Misanthropie et identification dans le Dyscolos de Ménandre

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Marco Rep; [2023]
    Nyckelord :Misanthropy; psychoanalysis; desire; tropos; Che vuoi ?; Jacques Lacan.; Misanthropie; psychanalyse; désir; tropos; Che vuoi ?; Jacques Lacan.;

    Sammanfattning : Ce mémoire propose une lecture psychanalytique du Dyscolos de Ménandre. Le personnage de Cnémon, le misanthrope de la pièce, est interprété à travers certains concepts de la psychanalyse lacanienne. LÄS MER