Sökning: "TV commercial producer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden TV commercial producer.

  1. 1. Hur reklamfilmsproducenter hanterar den ökade mängden reklam i TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Martin Johansson; Erik Patrikson; [2012]
    Nyckelord :TV advertising; commercial; TV commercial producer; avoidance; success factors; effectiveness; TV-reklam; reklamfilm; reklamfilmsproducent; undvikande; framgångsfaktorer; effektivitet;

    Sammanfattning : Denna studie utreder hur reklamfilmsproducenter anpassar sina produktioner för att de ska vara effektiva på en allt mer konkurrensintensiv reklammarknad. Enligt radio- och TV-lagen får svenska TV-kanaler idag sända tolv minuter reklam per timme, samma regler som gäller för till exempel TV3, Kanal 5 och TV6 som sänder från Storbritannien. LÄS MER

  2. 2. Att leva av produktionsmusik - möjligheter och förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anders Helming; [2008]
    Nyckelord :biblioteksmusik; företagande; komposition; musikbranschen; musikproduktion; musikskapande; nätverkande; produktionsmusik; business; music production; production music; library music; composing; networking; music industry; Musicology; Musikvetenskap; Commercial and industrial economics; Industriell ekonomi; Business and Economics; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Title: To make a living by library music; Opportunities and prerequisites. The purpose of this essay is to investigate how a music producer or composer can achieve placement of his or her music in commercials, TV-shows, computer games, and other media. LÄS MER

  3. 3. Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Carina Assarsson; Ing-Marie Åkesson-Blomberg; [2004]
    Nyckelord :Marknadsföring; reklam; annons; promotionmix; nyårsrevy; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abstract Titel: Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix Title: The Company Karlskrona Musikfest´s efforts to reach maximum attendance – An analysis of the New Years review DNA 2003/04 and their promotion mix. Författare/Authors: Carina Assarsson & Ing-Marie Åkesson-Blomberg Handledare/Supervisor: Tom Michel Institution: Institutionen för Ekonomi och Management, Blekinge Tekniska Högskola Department: Department of Business Administration, Blekinge Institute of Technology Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Course: Bachelor thesis in Business Administration, 10 credits. LÄS MER