Sökning: "TV history"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden TV history.

  1. 1. Konstruktion eller rekonstruktion? : En strukturerad observationsstudie över hur fornnordisk religion gestaltas i TV-serien Vikings

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Josef Zander; [2023]
    Nyckelord :Structured observation; Norse mythology; Myths; Rituals; Popular culture; Strukturerad observation; Nordisk mytologi; Myter; Ritualer; Populärkultur;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to observe how the pre-Christian mythology of Scandinavia, commonly known as Norse mythology, is depicted during the first season of the History Channel TV-series Vikings from 2013, and to analyze how well those depictions correspond with modern day knowledge of that mythology. More specifically this essay studies how the pre-Christian gods, myths and rituals are depicted. LÄS MER

  2. 2. From Villains and Victims to “we have all the power”. How disability advocates are reclaiming their power and challenging norms on social media.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Bronagh Flanagan; [2023]
    Nyckelord :Disability; Representation; Social Media; Instagram; Activism; Intersectionality; Ableism; Accessibility; Stereotypes; Education;

    Sammanfattning : Disabled people have a long history of being excluded and treated as the “Other”, as well as being portrayed in films and on TV using negative tropes such as The Villain and The Victim. When one’s identity has been excluded or misrepresented in entertainment media, social media can also be used as a form of self-representation. LÄS MER

  3. 3. Barnen i TV-rutan : en kvalitativ undersökning om föreställningar om barn och barndom i SVT:s julkalendrar åren 1969, 1972, 1986 & 1994.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Oskar Gustavsson Klingenstierna; [2023]
    Nyckelord :julkalender; tv; barnprogram; barn; barndom; filmanalys; History and Archaeology;

    Sammanfattning : En studie om hur barn, historiskt sett, har porträtterats inom tv i fyra av SVT:s julkalendrar. Detta för att utröna vilken utveckling av synen på barn och barndom i Sverige under perioden 1969–1994 som de reflekterar. LÄS MER

  4. 4. Vikingen, endast en bärsärk? : En undersökning av grundskolans läroböcker och hur bilden av vikingen skapas

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Angelica Nylén; [2023]
    Nyckelord :Begreppshistoria; Grundskola; Lärobok; Historiebruk; Viking;

    Sammanfattning : KARLSTADS UNIVERSITET Termin: vt 23 Ämne: Kulturstudier Nivå: GrundnivåKurskod: KVGCO2 ABSTRACT Angelica Nylén Vikingen, endast en bärsärk? En undersökning av grundskolans läroböcker och hur bilden av vikingen skapasThe Viking, only a berserker? A study of the role of textbooks and how the image of the Viking is constructedAntal sidor: 39The image of the Viking is more popular than ever, in popular culture there are computer games, TV series and movies. In Sweden children learn about the Vikings in school, but what have children been taught about the Viking? The study uses four different textbooks published 1868-2012 to find out how the Viking has been portrayed over time, Läseboken för folkskolan from 1868, Läseboken för folkskolan from 1935, Lärobok I Fäderneslandets historia from 1964 and Puls Historia from 2012. LÄS MER

  5. 5. Whispers of influence : youth engagement with Alt-info's soft power perceptions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ana Chkhaidze; [2023]
    Nyckelord :media engagement; soft power; propaganda; pro-Russian media; Social Sciences;

    Sammanfattning : This research explores how young audiences in Georgia perceive and engage with Russian Soft Power in the context of the media platform Alt-info. Alt-info is a privately-owned right-wing TV company and online media outlet founded in 2019 in Georgia. LÄS MER