Sökning: "TV program målgrupp"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden TV program målgrupp.
1. Spelet Cave Generation : En Studie Om Procedurell Generering i 2D-Plattformsspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie undersöker olika designval inom datorspel för att skapa intressanta och varierade nivåer som kan tilltala både erfarna spelare och nybörjare inom en av de populäraste fritidsaktiviterna i världen. Att designa en nivå i ett spel är en tidskrävande process, och ett sätt att korta ner på detta arbete är att låta en dator skapa nivåer efter specifika instruktioner, genom en process som kallas för procedurell generering. LÄS MER
2. SVT och den deltagande kulturen - En studie om SVT:s Projekt Z och deras anpassning till den deltagande kulturen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Dagens ungdomar idag präglas starkt av konvergenskulturen och deltagarkulturen och deras medievanor har ökat under åren. Företag som inriktar sig på denna målgrupp behöver anpassa sig till deltagarkulturens egenskaper och krav för att bibehålla sina kunder inom denna målgruppen. LÄS MER
3. Publiken kommer och går men tv-tablån består : En intervjustudie av fem tablåplanerares syn på tv-tablåns utformning, genusmedvetenhet och framtid.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur tablåplanerare ser på den svenska tv-tablån, dess utformning och dess framtid samt hur kanalerna förhåller sig till jämställdhet vid tablåplanering. För att göra detta möjligt har vi utfört fem kvalitativa intervjuer med tablåplanerare från stora kanaler i Sverige. LÄS MER
4. Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” : – en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” – en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014. Författare: Emma Österberg och Elvira Linderot Kurs, termin och år: Vetenskaplig C-uppsats, HT 2014 Antal ord i uppsatsen: 18 785 Problemformulering och syfte: I studien undersöks partiledardebatterna i tv och webb-tv i valrörelsen 2014, samt den nya konkurrenssituation som uppstod i samband med det. LÄS MER
5. Drivande faktorer bakom Tv-tittandepå den svenska marknaden : En regressionsanalys utifrån definierade målgrupper
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Det här kandidatexamensarbetet utreder huruvida multipel linjär regressionsanalys går att tillämpa på TV-tittarhistorik för att avgöra vilka programdynamiska faktorer som bidrar till höga tittarsiffror. Datan som ligger till underlag för den här analysen kommer från Mediamätning i Skandinavien, MMS. LÄS MER