Sökning: "TV-film"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet TV-film.
1. Hur gymnasieelevers världsbild påverkas av erfarenheter från skolans geografiundervisning, egna resande och inflytande från populärkultur
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ta reda på hur gymnasieelevernas världsbild påverkas av erfarenheterna som erhålls genom det egna resandet, skolans geografiundervisning samt populärkulturens påverkan på elevernas uppfattning av världen. Med hjälp av följande tre frågeställningar har syftet uppfyllts. LÄS MER
2. Svenska studenters stillasittande vanor : En enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Ett välkänt folkhälsoproblem är fysisk inaktivitet. Ett annat folkhälsoproblem är stillasittande beteende vilket är en oberoende riskfaktor till hjärt- och kärlsjukdomar, metabola sjukdomar och depression. Detta skiljer sig från att vara fysiskt inaktiv. LÄS MER
3. Läsa skönlitteratur - ett nöje eller en plåga? : En undersökning om högstadieelevers attityder till läsning av skönlitteratur och skönlitteratur i undervisningen, samt lärares arbetssätt och syn på elevers attityder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka elevers attityder till läsning av skönlitteratur och skönlitteratur i undervisningen. Syftet är även att undersöka lärares syn på elevers attityder till läsning och skönlitteratur i undervisningen, samt hur lärare använder sig av skönlitteratur i svenskundervisningen. LÄS MER
4. För vilt : En studie av förskollärares uppfattningar av den vilda leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta arbete belyser förskollärares perspektiv på vild lek i förskolans miljö med barn mellan tre till fem år. Arbetet genomfördes genom intervjuer och synliggör fem verksamma förskollärares attityder, uppfattningar och erfarenheter kring den vilda leken. Även förskollärarnas metoder för bemötande av vild lek diskuteras. LÄS MER
5. Teachers’ choices of teaching material. Authentic material and adaptations to the new curriculum in Sweden.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : In this study seven secondary/ upper secondary EFL teachers have been interviewed about their use of and views of different teaching material, authentic material, and their adaptations to the new curriculum (LGY11). Answers have been compared to those of similar studies conducted prior to LGY11. LÄS MER