Sökning: "TV-reklam"
Visar resultat 11 - 15 av 120 uppsatser innehållade ordet TV-reklam.
11. Consumption Behavior of Online Video and Perception of Digital Advertisements among Swedish Millenials
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Media convergence has led to the integration of different technology and given birth to various OTT services. Audiences have continued to watch more video content online, simultaneously watching less broadcast television. The audiences have embraced OTT services especially because they can watch video content according to their convenience. LÄS MER
12. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER
13. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER
14. Myternas roll i modern marknadsföring : en kulturanalys av Telenors reklamfilmer ur ett konsumtionsteoretiskt och mytologiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Myternas roll I modern marknadsföring: En kulturanalys av Telenors familjereklam ur en konsumtionsteoretisk och mytologisk perspektiv är författad av Johan Olsson Wounsch och Johan Ringshagen. Det här är en kulturell analys med syfte att undersöka hur sociala och kulturella värderingar återspeglas genom reklamfilmer som bygger på berättande teknik - storytelling - som medel för att nå sina målgrupper. LÄS MER
15. Humor i matbutiken : En kvalitativ studie om ICA-reklamen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to analyze stereotypes in the ICA commercials during the period of 2014 and 2018. How are the characters represented from an intersectional perspective and how are they represented from a stereotyped perspective? Has there been any changes or developments between these years? The used methods are an image analysis and text analysis from a semiotic perspective. LÄS MER