Sökning: "TV4-gruppen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet TV4-gruppen.
1. Konsten att göra digitalt socialt till normalt : En undersökning med mål att presentera ett nytt verktyg för sociala medier på TV4
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : TV4-Gruppen är en av Sveriges största medieföretag som på kort tid upplevt betydande strukturella förändringar för att kunna anpassa sig efter den pågående digitaliserade marknaden. I takt med den digitala transformationen har användares beteenden och behov förändrats, något som därmed ökat kravet på närvaron på sociala medier. LÄS MER
2. Hur en grafisk profil gestaltar en mänsklig känsla för exponering i en digital värld
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Den ökade användningen av internet har lett till en mängd olika riktlinjer kring hur den mänskliga faktorn bäst ska tas hänsyn till på internet, utan stöd av forskning. Vidare har grafiska profiler fastnat i tiden före internets existens vilket gör att organisationer missar möjligheten till att fånga målgrupper, höja grafiska profiler och bygga ömsesidigt fördelaktiga interaktiva relationer. LÄS MER
3. E-sportens utsikter i svenska TV-mediekoncerner
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Sammanfattning E-sport är en ny och växande bransch, där allt fler företag och sponsorer ger sig in på området. E-sport är inte längre en hobby som bedrivs hemifrån utan ett fenomen som tagit sig in på de stora arenorna. LÄS MER
4. Framtidens VoD-konsumtionsbeteende bland ungdomar : En studie om vad det svenska TV-bolaget TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vad TV4-Gruppen bör göra för att tillgodose ungdomars VoD-konsumtionsbeteende, ur ett framtidsperspektiv på fem år. För ta reda på detta utformas arbetet av (1) en konsument- och marknadsanalys, där den svenska TV-marknaden och dess branschtrender kartläggs samt ungdomarnas användarvanor identifieras. LÄS MER
5. Is OTT Disrupting Television? - A case study on OTT's impact on the Swedish Television value chain
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis uses value chain analysis to investigate the recent OTT (over-the-top) developments' influences, consequences and strategic implications on the Swedish television value chain. The purpose of this study is to provide a better understanding of the recent OTT developments in the Swedish television industry, and thereby give industry actors (primarily broadcasters) a "road map" to support strategic choices for future investments. LÄS MER