Sökning: "TV4."

Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade ordet TV4..

  1. 1. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  2. 2. När skandalen faller mellan stolarna - En kvantitativ jämförelse- och innehållsanalys av två svenska politiska skandaler

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hugo Göthberg; Josefin Bengtsson; Christensson Kavur Yasmine; [2023-04-12]
    Nyckelord :Media hunting; scandal; medialization; the media landscape; media coverage;

    Sammanfattning : Abstract Title: "When the scandle falls through the cracks" - A quantitative comparison- and content analysis of two Swedish political scandals Authors: Hugo Göthberg, Josefin Bengtsson and Yasmine Christensson Kavur Level: Bachelor thesis in Journalism Term: Autumn 2022 Supervisor: Britt Börjesson, MKG Gothenburg The major objective of this study is to investigate how exstensive the media coverage was in the largest newspapers, TV-news programmes and radio-news around two political Swedish scandals that took place 20 years apart. The two investigations in question for this thesis are Valstugereportaget, conducted by the programme Uppdrag granskning in 2002 (SVT 1), and the second one is Partiernas hemliga pengar, conducted by the programme Kalla fakta in 2022 (TV4). LÄS MER

  3. 3. “Därför ska du klicka här” En kvantitativ analys av pushnotisers innehåll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linnea Andersson; Emma Johansson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Push notifications; news application; digitalization; news selection; commercialization; news media; public service; commercial media;

    Sammanfattning : Abstract Title: This is why you should click here Authors: Linnea Andersson and Emma Johansson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Emil Östlund The aim of this thesis is to investigate what characterizes the content of push notifications. More specifically, the study examines what defines push notifications, the tone of the notifications, and how the content differs between public service and commercial media. LÄS MER

  4. 4. "Hej Tiktok!" : en kvantitativ innehållsanalys av nyhetsvärdering på Tiktok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Johanna Grüter; Lina Buhre; [2023]
    Nyckelord :Tiktok; Sociala medier; Nyhetsvärden; Engagemang; Användare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsats undersöker om nyhetsvärden som ökar potentialen för engagemang premieras i den svenska nyhetsdistributionen på Tiktok. Det görs med hjälp av en kvantitativ innehållsanalys med variabler som utgår ifrån nyhetsvärdering som teoretiskt ramverk. LÄS MER

  5. 5. När sport blir politik : En kvalitativ analys av de svenska sportjournalisternas förhållningssätt till politik inom sportrapportering.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Michael Dockery; Erik Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Sportjournasliter; sport; politik; nyhetsvärdering; reaktionsprocesser; publikefterfrågan;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I och med sportjournalistikens utveckling från redaktionens “lekavdelning” till massmedias primära inkomstkälla har sportbevakningen axlat nya utmaningar, däribland huruvida den ska förhålla sig till politiken. Syftet med det här arbetet är att undersöka hur sportjournalister från de största sportredaktionerna i Sverige arbetar med politik i relation till sport. LÄS MER