Sökning: "Tabletop Role-playing Games"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Tabletop Role-playing Games.

  1. 1. Vocal processing of non-human characters portrayed by game masters (GMs) in tabletop role playing games (TTRPGs) : What physical attributes of a creature can be perceived in different processing?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Lina Dovner; [2023]
    Nyckelord :TTRPG; sound design; vocal processing; Dungeons Dragons; creature sound design; vocal modulation; orc; elf;

    Sammanfattning : Voices reveal information about the speaker, such as their age, what they are feeling and how they look. Vocal modulation is sometimes used by role-players, mostly game masters, in a tabletop role-playing context, to portray non-playable characters. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens Påverkan på Rollspelsupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Duc Thang Nguyen; Gustav Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Digitisation; Role-playing games; Playing experience; Socialisation; Immersion; VTT; Automatisation; Covid-19 pandemic; Digitalisering; Rollspel; Spelupplevelse; Socialisering; Inlevelse; VTT; Automatisering; Covid-19 pandemin;

    Sammanfattning : Hur populära rollspel är har ökat kraftigt under en tid då digitaliseringen av rollspel är mycket vanligare än någonsin tidigare. Fler spelare upplever rollspel på ett sätt de inte var originellt utvecklade för. LÄS MER

  3. 3. "I don’t have too much experience with aging" : Methods for more impactful time skips in role playing games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Tieren Costello; [2023]
    Nyckelord :time; time in games; temporal frames; roleplaying; narrative; immersion; research through design;

    Sammanfattning : This study used a research through design method to examine time in roleplaying games, particularly with regards to the emotional impact of time skips as affected by various mechanical and narrative factors. The design in question drew from prior work in games, films, and other narrative works with time skips, based on the assumption that time skips can have a great emotional impact, but that impact may be lesser or greater depending on how it is handled. LÄS MER

  4. 4. Vad skapar immersion i bordsrollspel? : En undersökning om interaktionsvariabler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elin Thaysen; Tuva Bucci; [2022]
    Nyckelord :Bordsrollspel; immersion; karaktärsinteraktioner; musik; interaktion;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur immersion kan förekomma och påverka ett bordsrollspel med hjälp av två variabler. De två variablerna som kommer undersökas är musik och karaktärsinteraktioner och hur de två tillför till känslan av immersion i bordsrollspel. LÄS MER

  5. 5. Rulla tärningen! : Om rollspelsverksamhet på svenska folkbibliotek

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Michael Persson; [2022]
    Nyckelord :bibliotek; folkbibliotek; rollspel; spel; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Role-playing games have become more mainstream in today's society and some Swedish public libraries even organize role-playing game sessions as part of their activities. In Swedish library media, role-playing has been linked to reading and literature, however research show that role-playing games also has a number of other uses, but that the most common goals for library's gaming programs are to provide entertainment and attract users. LÄS MER