Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Identification and Classification of TTS Intelligibility Errors Using ASR : A Method for Automatic Evaluation of Speech Intelligibility

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Automatic Speech Recognition; Natural Language Processing; Speech Technology; Speech Quality Assessment; Text-To-Speech; Taligenkänning; Språkteknologi; Talkvalitetsbedömning; Talsyntes;

    Sammanfattning : In recent years, applications using synthesized speech have become more numerous and publicly available. As the area grows, so does the need for delivering high-quality, intelligible speech, and subsequently the need for effective methods of assessing the intelligibility of synthesized speech. LÄS MER

  2. 2. Diffusion-based Vocoding for Real-Time Text-To-Speech

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Lukas Gardberg; [2023]
    Nyckelord :Diffusion; Vocoding; Text-to-Speech; Machine Learning; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The emergence of machine learning based text-to-speech systems have made fully automated customer service voice calls, spoken personal assistants, and the creation of synthetic voices seem well within reach. However, there are still many technical challenges with creating such a system which can generate audio quickly and of high enough quality. LÄS MER

  3. 3. AI vs. Människa : Vilken talare upplevs vara mer trovärdig?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Widman; Elliot Darth; [2023]
    Nyckelord :Talsyntes; AI-talare; talare; trovärdighet; förtroende; artificiell intelligens;

    Sammanfattning : As the use of artificial intelligence (AI) continues to grow in the media industry, such as within social media, its application in various technologies like speech synthesizers is growing. With this, there is a need to investigate how people perceive AI as a speaker in comparison to humans. LÄS MER

  4. 4. ”Jag ser digitaliseringen som något väldigt positivt för både mig som lärare och mina elever” : En kvalitativ intervjustudie om lärares uppfattningar om och erfarenheter av digitaliseringens inverkan på skrivundervisningen samt lärares uppfattningar om elevers textskapande med digitala skrivverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linnea Berg; [2023]
    Nyckelord :Digitaliseringen i skolan; digitala skrivverktyg; textskapande; grundskolan;

    Sammanfattning : Digitaliseringen i samhället påverkar det svenska utbildningssystemet. Syftet med studien är att bidra med kunskap om digitaliseringen och digitala skrivverktyg vid textskapande i skrivundervisningen. LÄS MER

  5. 5. Assisterande teknik ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Cronström; Elin Malm; [2023]
    Nyckelord :assisterande teknik; kompetensutveckling; motivation; self-efficacy; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract  Cronström Anna och Malm Elin (2023). Assisterande teknik ur ett specialpedagogiskt perspektiv. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER