Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Identification and Classification of TTS Intelligibility Errors Using ASR : A Method for Automatic Evaluation of Speech Intelligibility
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years, applications using synthesized speech have become more numerous and publicly available. As the area grows, so does the need for delivering high-quality, intelligible speech, and subsequently the need for effective methods of assessing the intelligibility of synthesized speech. LÄS MER
2. Diffusion-based Vocoding for Real-Time Text-To-Speech
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The emergence of machine learning based text-to-speech systems have made fully automated customer service voice calls, spoken personal assistants, and the creation of synthetic voices seem well within reach. However, there are still many technical challenges with creating such a system which can generate audio quickly and of high enough quality. LÄS MER
3. AI vs. Människa : Vilken talare upplevs vara mer trovärdig?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As the use of artificial intelligence (AI) continues to grow in the media industry, such as within social media, its application in various technologies like speech synthesizers is growing. With this, there is a need to investigate how people perceive AI as a speaker in comparison to humans. LÄS MER
4. ”Jag ser digitaliseringen som något väldigt positivt för både mig som lärare och mina elever” : En kvalitativ intervjustudie om lärares uppfattningar om och erfarenheter av digitaliseringens inverkan på skrivundervisningen samt lärares uppfattningar om elevers textskapande med digitala skrivverktyg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen i samhället påverkar det svenska utbildningssystemet. Syftet med studien är att bidra med kunskap om digitaliseringen och digitala skrivverktyg vid textskapande i skrivundervisningen. LÄS MER
5. Assisterande teknik ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Cronström Anna och Malm Elin (2023). Assisterande teknik ur ett specialpedagogiskt perspektiv. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER