Sökning: "Talsyntes"
Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade ordet Talsyntes.
21. Att anpassa undervisningen för olika elever : En enkätstudie av lärarnas arbete med extra anpassningar i årskurs 1-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie var att utveckla kunskaper om extra anpassningar i årskurs 1–3 utifrån lärares beskrivningar och erfarenheter. För att besvara syftet användes tre forskningsfrågor. LÄS MER
22. Choosing Only the Best Voice Imitators : Top-K Many-to-Many Voice Conversion with StarGAN-VC
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Voice conversion systems are becoming more relevant as the popularity of voice technologies is growing with the increased adoption of voice assistants and the increased demand for speech-based interfaces in recent years. This scenario would not have been possible without the latest developments in the generative deep learning field, where novel neural networks architectures such as generative adversarial networks (GANs) are providing researchers with previously unimaginable possibilities in the creation of synthetic media. LÄS MER
23. Voice Qualities in Audio Subtitles : Opportunities and Challenges in Voice Design for accessibility and beyond
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper explores novel experiential qualities of the voice in Audio Subtitles through research through design. Audio subtitles is an accessibility service for users who have trouble comprehending subtitles in audiovisual content and has been newly developed for video on demand platforms such as SVT Play. LÄS MER
24. Läsa och lyssna på text : Hur påverkas textförståelsen hos elever med och utan avkodningssvårigheter
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersökte hur textförståelsen hos mellanstadieelever påverkades av egen läsning i jämförelse med att lyssna på uppläst text via talsyntes. Studien syftade också till att undersöka hur avkodningsförmågan påverkade textförståelsen där egen läsning jämfördes med uppläst text via talsyntes. LÄS MER
25. Öppna datorskärmen! : En kvalitativ studie om hur elever i F-1 använder digitala verktyg i processen vid läs- och skrivinlärning i ämnet svenska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Skolor i Sverige erbjuder elever digitala verktygs som stöd vid läs-och skrivinlärning. I läroplanen framgår det emellertid inga bestämda strategier för hur digitala verktyg ska implementeras i undervisningen för lågstadieelever, vid inlärningen under läsning och skrivning. LÄS MER