Sökning: "Taluppfattningstest"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Taluppfattningstest.
1. Fördelar med högre ”Maximal Force Output” i benförankrade hörapparatsystem: en crossover-studie
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur högre ”Maximal Force Output” (MFO) i ljudprocessorn för benförankrade hörapparatsystem påverkar den upplevda nyttan och ljudupplevelsen samt den uppmätta hörselförmågan hos personer med kombinerad hörselnedsättning, sett i förhållande till en mindre ljudprocessor med lägre MFO. Material och metod: Studiedesign: Prospektiv, randomiserad crossover-studie (ABA). LÄS MER
2. Ensidig sensorineural dövhet – Resultat av tre interventioner för ensidig sensorineural grav hörselnedsättning: En randomiserad klinisk studie.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Syfte: Att jämföra tre tekniska interventioner för svår ensidig sensorineural dövhet (SSD). Studiedesign: Prospektiv, randomiserad crossover-studie Patienter: Femton deltagare med ensidig sensorineural dövhet. LÄS MER
3. Subtraktionsstrategier : En svag taluppfattning kan medföra svårigheter i subtaktionsstrategier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : SAMMANFATTNING Jag har i mina tidigare yrkesår i förskoleklass upptäckt hur viktigt det är att barnen förstår de matematiska begreppen och har ord på dem. De måste ges en möjlighet att tidigt få utveckla en grundläggande taluppfattning. LÄS MER
4. Taluppfattningstest med enstaviga ord i brus: Normalvärden för barn i åldrarna 7, 10 och 13 år
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund: Inom hörselvården används fonemiskt balanserade ordlistor i brus vid taltestet FB S/N +4. Listorna är utformade för vuxna men används också på barn. För att kunna använda FB S/N +4 på barn behövs normalvärden som visar förväntade skillnader i resultat mellan barn i olika åldrar. LÄS MER
5. Taluppfattning - En studie på två kommunala grundskolor i Göteborg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning:Vi vill undersöka huruvida elevers taluppfattning påverkas av användandet av miniräknare.Vår huvudfråga är om elevers taluppfattning påverkas mellan årskurs sex och årskurs åtta.Examensarbetet baserar sig på ett utdelat taluppfattningstest till fyra klasser på två olikakommunala grundskolor i Göteborg. LÄS MER