Sökning: "Tamara Malmö"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Tamara Malmö.
1. Exploring cross-sector collaboration for environmentally sustainable urban development: lessons learned from Västra Hamnen and Sege Park in Malmö
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Sustainable urbanization is crucial for the Agenda 2030. The purpose of this study is to provide insights into how organizational structures of public institutions can be optimized for sustainable urban development. This study utilizes an explorative research design. LÄS MER
2. Neutralitetsprincipen mellan upplåtelseformerna med hänsyn till risker - ett diskussionsperspektiv : En analys av neutralitetsmålet mellan upplåtelseformerna bostadsrätt och hyresrätt från ett riskperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This thesis aims to investigate whether it is possible to achieve neutrality between two selected forms of tenancy, condominium and tenancy. A risk perspective is assumed in the thesis and its starting point is thus to compare the significant risks with condominium compared tenancy. LÄS MER
3. Grannsamverkan 2.0? : Storytelling, partnerskapande och den fysiska platsens betydelse
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the storytelling processes taking place in the network here called the Partnership, founded by three actors in Malmö, Sweden. The Partnership has its roots in WorldPride 2021 and aims to work with inclusion. LÄS MER
4. Aktivt deltagande i undervisning i genetik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien har som syfte att hitta beprövade och fungerande metoder för att höja aktivt deltagande i undervisning i genetik på gymnasieskolan. Aktivt deltagande ses av många forskare som en förutsättning för att lära sig någonting. LÄS MER
5. Film som didaktiskt verktyg
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vårt syfte är att ta reda på hur lärare använder film som didaktiskt verktyg i klassrummet på grundskolan 7–9. Film är så pass populär och närvarande i elevernas liv utanför skolan att den konkurrerar med skolan om uppmärksamhet. Lärarna som vi intervjuade pratade om fördelar med att visa film i historieundervisningen. LÄS MER