Sökning: "Tangible Design"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden Tangible Design.

  1. 1. Instantly scent the moment - encourage activity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Sophie Ohlsen; [2024]
    Nyckelord :Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : This project looks at the potential of integrating the human perception and specifically our own perception of scent into the design process. To create something unique, valuable and potentially tangible with a powerful perception that is the exact opposite, intangible. LÄS MER

  2. 2. Digital Dashboard for Enhanced Waste Management in the Stockholm Municipality : Bridging Data Insights and Sustainable Practices

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Youssef Ramy Farouk Fam; [2024]
    Nyckelord :Waste management; Dashboard; Design; Digitalisation; Data visualization; Waste sorting behavior; Avfallshantering; Dashboard; Design; Digitalisering; Datavisualisering; Källsorteringsbeteende;

    Sammanfattning : The surging global trend in waste generation, currently surpassing 2 billion tons annually in cities,stands as a pressing concern amid escalating climate change threats. This master's thesis aims todesign a digital dashboard tailored to the needs of the Stockholm Municipality's waste managementsystem and its different stakeholders. LÄS MER

  3. 3. A shed, a dock and a boat : a design proposal for a harbor in Bohuslän with focus on cultural heritage

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nina Littmann; [2023]
    Nyckelord :Bohuslän; cultural heritage; harbor design; development; Tanums kommun; docks;

    Sammanfattning : This thesis presents a design proposal for a new harbor in Bohuslän.The area holds high historical and aesthetic values. The project site has been proposed by the municipality for the development of a new harbor, to meet increasing demand for mooring in the area. LÄS MER

  4. 4. Weapons of Microcontroller Destruction : Tangible Playthings for Roleplaying in Dungeons & Dragons

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Max Angenius; [2023]
    Nyckelord :Tangble and embodied interaction; Play; Roleplaying; Dungeons Dragons;

    Sammanfattning : This project aims to explore how interactive tangible playthings can be designed to enhance the roleplaying aspect of Dungeons & Dragons. Further, the project juxtaposed D&D and interaction design as practices to examine if D&D can contribute to interaction design. LÄS MER

  5. 5. Maskinteknikundervisning - En undersökning av en högskolekurs i hållfasthetslära

    Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära

    Författare :Christian Sorte; [2023]
    Nyckelord :discourse analysis; subject didactics; didactics; Solid Mechanics; diskursanalys; ämnesdidaktik; didaktik; hållfasthetlära;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av en grundkurs i hållfasthetslära, en kurs som över tid haft en relativt låg genomströmning, och uppdraget avser att förstå kursens kontext samt presentera sammanställningar av problemområden och förbättringsförslag. Först presenteras en förstudie med syfte att förstå kursens kontext och utmaningar. LÄS MER