Sökning: "Tania I"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Tania I.
1. Orsaker till varför kvinnor avstår från mammografiscreening
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Bakrund: Mammografi är den ledande undersökningen för upptäckt av bröstcancer och utgör ca 70% av upptäckterna. Kvinnor kallas in på hälsokontroller mellan 40-74 års åldern. Kvinnor väljer att inte delta på mammografiscreening på grund av en rad orsaker. LÄS MER
2. Kontroll av lagerinventering under Corona-pandemin : En kvalitativ studie om kontroll av lagerinventering under pandemin utifrån revisorsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : De slutsatser vi har kommit fram till i vårt arbete bland de förändringar som har skett under Corona-pandemin är att revisorerna fick utföra kontrollinventering digitalt med hjälp av digitala hjälpmedel såsom surfplatta, mobiler och datorer. Kunderna fick filma lagret och kontrollräkna i stället för revisorerna. LÄS MER
3. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER
4. Motivationsfaktorer till fysisk aktivitet hos kvinnor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Idag är fysisk aktivitet en av de viktigaste friskfaktorerna inom hälsopromotion som har stora hälsofrämjande effekter på hälsan och välbefinnandet. För att främja hälsan behöver man uppnå minst 150 minuters fysisk aktivitet per vecka där aktiviteterna delas upp på flera av veckans dagar. LÄS MER
5. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER