Sökning: "Tanja Evelina Andersson"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Tanja Evelina Andersson.

  1. 1. Det handlar inte om att vara först utan om att vara bäst- en studie om innovationsutveckling i tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Wallerborn; Tanja Lundvall; Evelina Olsson; [2009]
    Nyckelord :tjänstelogik; tjänsteföretag; tjänsteinnovation; värdenätverk; organisatoriskt lärande; kundlojalitet; kundvärde; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Det handlar inte om att vara först utan om att vara bäst – en studie om innovationsutveckling i tjänsteföretag Utbildning: Service Management, Magisteruppsats Författare: Tanja Lundwall, Evelina Olsson och Malin Wallerborn Handledare: Erika Andersson Cederholm och Filippa Säwe Problemformulering: Större delen av dagens forskning om innovationsutveckling är anpassad efter industriföretagens förutsättningar. I samband med tjänstesektorns starka tillväxt och ökade betydelse för den svenska ekonomin krävs emellertid ett annat fokus som i större utsträckning tar utgångspunkt i tjänstelogikens karaktärsdrag. LÄS MER