Sökning: "Tanja Green"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Tanja Green.
1. Grön, grönare, greenwashing : En kvalitativ textanalys av hur greenwashing uttrycks i förpackningsdesign
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Medan många företag ställer om till grön produktion och marknadsför dessa gröna initiativ, utnyttjar vissa företag denna trend genom greenwashing, vilseledande marknadsföring som inte håller det som lovas. Trots att greenwashing är ett allvarligt problem för samhälle, företag och individ, finns väldigt lite forskning, specifikt kring greenwashings visuella uttryck, eller executional greenwashing. LÄS MER
2. ICT and Strategic Sustainable Development: Proposing a Sustainable ICT Hardware Procurement Framework Considering Relevance and Feasibility
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Information and Communication Technology (ICT) is one of the fastest growing sectors in the world in business sales, energy consumption as well as waste streams. It is pressured for conflict minerals, unsustainable raw material use and hazardous substances, and must quickly respond to these challenges. LÄS MER
3. Seven Shades of Green - Exploring Options for Sustainable Transitions
L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Urban grönstruktur : rain gardens som ett hållbart inslag i vägmiljö
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Det kommer fler och fler rapporter om översvämningar med katastrofala konsekvenser som följd. Klimatforskare menar att regnmängden i Skåne förväntas öka samtidigt som det sker en enorm exploatering där städerna förtätas och gröna ytor med naturlig infiltrationskraft minskar drastiskt. År 2000 infördes ”Vattendirektivet”. LÄS MER
5. Have the automobile companies; Honda and Renault achieved to deliver their environmental message to their customers?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Environment friendly, so called green marketing has become a discussed subject and companies are constantly trying to find the best ways to reach the customers with their green message. A trademark is considered to be able to work as a source of information and risk reducer for customers, which can be a step towards green communication. LÄS MER